Меню

Євген Світличний про проект в НАМУ


Виставку Євгена Світличного (Харків) та Володимира Шапошникова (Харків) можна подивитися до 16 лютого 2020 року в НАМУ (Київ). 

Партнер проєкту: Колекція Тетяни та Бориса Гриньових

Текст організаторів:

Виставка харківських художників Євгена Світличного та Володимира Шапощникова «Це коло ти залишиш», яка вперше показується в музейному просторі.

Кураторки виставки: Лєра Полянськова, Оксана Баршинова

Концепція експозиції: Іван Світличний

Партнер проєкту: Колекція Тетяни та Бориса Гриньових

Фактично спільний проєкт Світличного та Шапошникова тривав десять років  перші роботи датовані 1986-м, останні — 1999 роком, але  по суті ми можемо говорити про тридцятирічний відрізок часу, оскільки митці часто працювали зі своїми давніми творами. Ця практика починалася швидше як гра, коли  один автор допрацьовував роботи іншого. Поступово цей принцип набув форми і сталості концептуального жесту. На новому етапі роботи Світличний sз бекґраундом монументальної школи та Шапошников з архітектурним досвідом працюють з відповідними темами і масштабами: античні й християнські образи? серед яких Пенелопа, Одіссей, Адам, Єва, Ісус, що виголошує Нагірну проповідь, стають наскрізними сюжетами-інструментами, живопис пишеться на аркушах ватмана, рулони якого передають із рук в руки (художники жодного разу не працюють одночасно і в одному просторі); розмір деяких робіт сягає 4 метрів.

Це не була «цехова» праця, притаманна монументальним практикам. І не індивідуалістичний пошук, як в історії роботи «Стертий малюнок де Кунінга» Роберта Раушенберга. Жест харків’ян є антитезою індивідуалізму, у зафіксованій на відео розмові із Сергієм Братковим Євген Світличний каже: «Індивідуальність — це рабство».

Доробок Світличного і Шапошникова є не тільки  однією зі складових контексту існування славнозвісної харківської школи фотографії, а й зумовлює її специфічний розвиток, зокрема щодо розуміння й застосування кольору. Володимир Шапошников тривалий час співпрацював з Євгеном Павловим, досліджуючи поле взаємодії живопису й фотографії (серії «Спільне поле» (1996), «Парнографія» (1998), «Інше небо» (2003)). Нинішній проєкт також виходить за межі окремих видів і технік мистецтва, поєднує вразливість паперу з масштабом і образністю монументального живопису.

044 278 74 54

 

Виставка проходитиме по 16 лютого 2020 року.

За підтримки Grynyov Art Collection.

Національний художній музей України
Грушевського, 6

бачите помилку, пишіть сюди