EN RU

ВСЕ ПРО КУРС ЛЕНД-АРТУ

10345753_894575893892077_8607504779465503851_n

МіТЄЦ поговорила з молодими організаторами Курсу ленд-арту про концепцію програми, принцип відбору заявок і ленд-арт в Україні. Дедлайн подачі заявок на курс — 18 березня. Зареєструватися на курс можна заповнивши заявку.

 

Організатори:  

17351214_1236926416420979_130708726_n                                 17354929_1317162338333636_996064786_n                               IMG_8547

Анна Кахіані, менеджерка                                 Єгор Анцигін, художник                                              Катя Тихоненко, мистецтвознавиця

 

Звідки виникла ідея створення курсу ленд-арту? Яким ви бачите ленд-арт в Україні сьогодні?

Анна Кахіані: Єгор Анцигін запропонував попрацювати в одній команді над симпозіумом «Весняний вітер». Всі учасники робочої групи зацікавлені в якісному продукті, тому одна з головних задач — не просто залучення молодих художників, пошук нових імен, а й формування розуміння ленд-арту як напряму, який бере свій початок від концептуального мистецтва, а також — пошук можливостей для його розвитку. Ідеальним рішенням стало створення освітнього курсу.

Єгор Анцигін: Ксенія Малих, куратор останніх фестивалів «Весняний вітер», ще восени 2016 запропонувала нам організувати симпозіум в 2017 році. Ідея освітнього курсу виникла вже згодом, після роздумів і дискусій. Ми керувалися бажанням організувати освітню платформу, яка допоможе художнику в роботі з ленд-артом.

Ленд-арт в Україні сьогодні існує переважно в форматі ленд-арт симпозіумів (Могриця, Міфогенез, Хортиця) як майданчиків, що дають можливість створення об’єктів в природному середовищі, і також спілкування, партисипативне всередині цього руху.

Катя Тихоненко: Після щорічних поїздок на локальні ленд-арт симпозіуми, починаючи з 2013 року, мені захотілося створити щось подібне в Києві. Однак важливо підходити до організації цього маловивченого напрямку ще й теоретично, осмислюючи процеси, пов’язані з розвитком ленд-арту в світі і в Україні зокрема.

Хто входить в команду організаторів? Чому вам цікаво розвивати ленд-арт-рух в Україні і чому ви вибрали форму курсу з відкритим набором?

А.К .: Варто відзначити, що курс експериментальний, і для нас, як організаторів, дебютний. Наша кураторська група складається з чотирьох осіб. Ксенія Малих — наш вірний консультант з солідним кураторських досвідом. Єгор Анцигін — художник і арт-менеджер, один з ініціаторів, людина, яка зібрала команду. Катерина Тихоненко — мистецтвознавець, журналістка і редакторка. І я — маркетолог, менеджер, художниця. Відразу так склалося, що зони відповідальності ми розподілили відповідно до наших «сильних сторін», але чітких розмежувань в задачах немає. Завжди є кому підстрахувати, адже всі ми працюємо і займаємося організацією курсу і симпозіуму на ентузіазмі у вільний від основної роботи час.

Є.А .: Ленд-арт — напрям мистецтва, в якому художник взаємодіє з ландшафтом і місцевим контекстом, працює з природними матеріалами. Ленд-арт в Україні досі знаходиться в маргінальному становищі щодо комерціалізації мистецтва.

Хоча деякі можуть заявити, що ленд-арт — це свого роду фестивальне мистецтво, яке обертається навколо однієї тусовки. Однак в Україні так склалося, що формат фестивалю або симпозіуму — це чи не єдина можливість створити і продемонструвати ленд-арт.

А.К .: Відкритий набір дає можливість подати заявку всім бажаючим, незалежно від освіти та сфери діяльності. Ми оголосили відкритий набір, тому що хочемо залучити студентів, які зацікавлені в отриманні знань про ленд-арт і готові відвідувати курс регулярно, включаючи воркшопи. Головне в форматі закритого курсу — систематичність і послідовність. Робота над організацією симпозіуму і курсу для мене — можливість отримати нові знання, досвід. У процесі підготовки ми також займаємося самоосвітою, знайомимося з безліччю цікавих людей. Це надихає.

Яка мета і завдання цього курсу? Чи є певні критерії відбору учасників?

А.К .: Мета курсу — сформувати чітке уявлення про ленд-арт, позбавити від зайвих стереотипів в дусі «садово—паркового» мистецтва і язичницьких ритуалів, і створити необхідні умови для пошуку власної методології роботи з ландшафтом і навколишнім середовищем.

Я думаю, що якщо у людини є бажання і чітке розуміння навіщо йому це потрібно, і він / вона хоче застосовувати свої знання на практиці, то чому б не надати таку можливість.

К.Т .: Освітній курс покликаний створити цілісне уявлення про історію ленд-арту, виробити розуміння того, як за допомогою мінімальної кількості коштів в природному просторі можна досягти ємного художнього висловлювання.

Є.А .: Відбір відбуватиметься колегіально після перегляду всіх заявок, 19 березня. Ми керуємося двома головними критеріями — бажанням вивчати і займатися ленд-артом.

Тепер про саму програму. Розкажіть, що слід очікувати від курсу того, хто подає заявку?

К.Т .: Ми підготували курс з теоретичної та практичної частиною — лекторієм і воркшопів. Запрошені нами лектори — це художники та мистецтвознавці з багаторічним досвідом організації та участі в ленд-арт симпозіумах. Наприклад, Сергій Якунін, Петро Бевза, Анна Гідора були першими учасниками ленд-арт руху в Україні в кінці 80-х.

Є.А .: Важливою складовою курсу є знайомство з основними ленд-арт фестивалями України, їх засновниками і результатами діяльності, а також знайомство з паблік-артом і концептуальним мистецтвом з метою розширити кругозір художників, вивести за територію «класичного» ленд-арту.

Цикл воркшопів побудований таким чином: після теорії по понеділках лектор буде давати практичне завдання, яке учасники будуть виконувати на вихідних. Залежно від завдання буде обрана відповідна локація. Можливі поїздки за місто або в інші регіони.

А.К .: Лекції проводитимуться в культурній лабораторії «Едукаторіум», переважно по понеділках. Воркшопи в відкритій місцевості — на вихідних. Зі студентами буде працювати тьютор — художниця і мистецтвознавець Наталія Лісова.

Основне завдання — навчитися бачити, проявляти, помічати те, що вже існує і використовувати накопичені знання і навички для реалізації вільного художнього висловлювання.

Ми сподіваємося, що після проходження курсу студенти виявлять бажання брати участь в симпозіумі, і також подадуть заявки.

Якою ви уявляєте свою аудиторію? Кого б ви хотіли залучити до занять?

А.К .: Я проти всякого узагальнення. Але мені хотілося б, щоб це були люди з бажанням тренувати і розвивати мислення, в першу чергу. Головне — мотивація.

К.Т .: Ми створюємо цей курс з метою розвивати ленд-арт в Україні, а значить, одне з наших завдань — дати можливість молодим художникам і мистецтвознавцям, студентам попрацювати в цьому напрямку.

На початку ви оголосили про проведення в цьому році ленд-арт симпозіуму. Розкажіть про його концепцюї. Ви змінили назву фестивалю «Весняний вітер»? 

Є.А .: Київський ленд-арт рух представлено авторитетним фестивалем «Весняний вітер» і його засновниками Андрієм Блудова, Олексієм Малих. Ми продовжуємо ініціативу, розпочату піонерами ленд-арту в 1996 році. Основна концепція симпозіуму — ленд-арт за містом або на його околицях. Ми змінили назву, бо змінився склад організаторів і підхід до проведення симпозіуму.

А.К .: Попередні дати проведення симпозіуму — 3-4 червня. Відкритий набір і локація будуть оголошені мінімум за місяць. Програма симпозіуму поки в процесі формування. Сподіваємося включити в неї і освітні заходи.

Розкажіть, що піде за освітнім курсом і симпозіумом.

Є.А .: Далі у нас в планах робота з архівом фестивалю «Весняний Вітер»: залучення учасників попередніх фестивалів для збору інформації про проекти. Також зберігся великий візуальний контент арт-об’єктів, — їх фото— і відео документація, який необхідно оцифрувати і описати.

А.К .: Зараз обговорюємо можливість створення архіву фестивалю за довгі роки його існування. Будемо працювати над помилками, завчасно шукати фінансування на наступний рік. Нам хотілося б знову відновити традицію щорічного «Вітру».

 

Подать заявку на курс

МІТЄЦ надає майданчик для вільного висловлювання, але залишає за собою право не поділяти погляди героїв порталу.