Сьогодні о 15.00 в онлайн просторі BAROQUE Gallery відкривається виставка фотографа Артема Гумілевського (Миколаїв). Кураторка – Наталія Дмитренко (Київ). Інтерв’ю записано у PinchukArtCentre (Київ)
Про галерею:
BAROQUE Gallery – це нова галерея із доповненою реальністю (AR) та маркетплейс для українського сучасного мистецтва. Новітні технології, модернізований функціонал та розвинутий технічний супровід дозволяє створювати виставкові проєкти, які доступні для глядачів з будь-якої точки світу. Виставкові зали в необмеженій кількості, аудіо гід, звуковий супровід, оформлення залів, робіт та додаткові ефекти – дозволяють насичувати віртуальний простір, що надає додаткове враження для глядача. Прямий конект з Open Sea дозволяє митцям із легкістю синхронізувати свої цифрові твори та переносити їх до виставкового простору BAROQUE із супровідними характеристиками для продажу. Завдяки BAROQUE Gallery творчість українських митців доступна навіть у воєнний час завдяки груповим та персональним проєктам.
Кураторський текст / «ВЕЛЕТЕНЬ»
Маючи бекграунд у комерційній фотографії, Артем Гумілевський доєднався до миколаївської школи фотографії MYPH.art, що започаткувало нову сторінку в його мистецькій практиці. Відтоді головну увагу митець приділив концептуальній художній фотографії. Проєкт під назвою «Велетень» став відправною точкою в його творчій кар’єрі.
Під час карантину, коли кожна людина проходила через певні обмеження, Артем, як починаючий фотограф, знаходився в процесі пошуку нової теми для своїх досліджень. Період пандемії, який, здається, був довготривалою частиною життя кожного, виявив такі речі, як суворі умови та відмову від сприйняття дійсності. Свій процес творчості автор не називає «фотозйомкою», адже наголошує на тому, що для нього, як для художника, це процес і є справжнім дослідженням.
Здійснюючи ці експерименти, автор зловив себе на думці, що найбільш недослідженим об’єктом – є сам фотограф. З першого ж автопортрету на зеленому тлі у художника виникли дуже суперечливі почуття через майбутню реакцію глядача.
«Велетень» створювався впродовж двох років, як довготривалий дослідницький проєкт, починаючи з 2020-го до 2022-го, коли почалася війна в Україні. Цей проєкт базується на внутрішньому дослідженні митця та свободі. Центральним об’єктом дослідження художника є він сам, де його тіло постає інструментом і певною формою з якою він експериментує крізь об’єктив.
Використовуючи власне тіло, митець не має кордонів у художньому вираженні, де він досягає головної свободи та прийняття себе.
Приймаючи тіло таким, яким воно є, як простий інструмент, художник досліджує реакцію глядача.
Шокуючи, потім приймаючи і, нарешті, насолоджуючись зображеною історією. Створюючи серію, наповнену автопортретами ню, художник створює певну подорож, яку глядач може простежити в різних місцях. На перший погляд, це фон з українськими краєвидами, селами та інтер’єрами зі своєрідними предметами, що оточують художника, контрастують, на перший погляд, з дуже суперечливим оголеним тілом, відображаючи випадкову достовірність. Ця виставка є можливістю для глядачів ознайомитися з вибраними творами, як важливою частиною творчого експерименту фотографа.
Куратор виставки:
Наталія Дмитренко – мистецтвознавиця, куратор, засновниця DACA.agency
МІТЄЦ. Проєкт “Тривання”, Київ, 2022.