EN RU

СУЗІР’Я / CONSTELLATIONS


Виставку Володимира Стрельникова (Одеса). та Олександри Кадзевич (Одеса) із серії «Сузір’я / Constellations» можна подивитися у Dymchuk Gallery (Київ) до 23 липня.

 

Текст галереї:

В Dymchuk Gallery відкривається п’ята виставка із серії «Сузір’я / Constellations». У її рамках зіставлені художні практики двох поколінь: представників «одеського нонконформізму» 60-80-х років і сучасних одеських художників. На виставці будуть представлені акварелі 2000-х років і абстракції 1990-2000-х років Володимира Стрельникова та серії «Між речей» і «Короткі слова» 2018 року Олександри Кадзевич.

Хоч метою «Сузір’їв» не є встановлення послідовності або підбір художників за формальною схожістю, певна співзвучність художніх практик і персоналій для формування пари все ж є обов’язковою умовою. У випадку Стрельникова-Кадзевич перше, що впадає в око — це зв’язок художників, нехай і зовсім не комплементарний, зі своїм містом. Одеса з її багатством фактур і квітів виступає і фоном, і натхненням, і тим, що тягне і відштовхує водночас, і без чого складно прожити. Стрельников, змушений емігрувати під тиском радянських спецслужб в Німеччину в 1979 році, вже з кінця 80-х, як тільки це стає можливим, регулярно повертається до Одеси. Кадзевич, що виїхала на навчання до Києва, теж зізнається, що нехай мистецьке життя в місті біля моря і менш активне, ніж у столиці, але її тягне повернутися. Реагуючи на цю майже середземноморську загальну лінивість, а також млявість художніх процесів, Кадзевич створює галерею Noch у власній майстерні. Стрельников, своєю чергою, з групою однодумців художників-нонконформістів, був одним з ініціаторів і активним учасником неофіційних квартирних виставок — єдиної можливості виставлятися в 60-70-х роках.

І в тому, і в іншому випадку, хоча і в силу різних обставин і причин, художник виходить за рамки своєї ролі відокремленого творця і береться «облаштовувати» світ навколо себе, створюючи ситуації, можливості та провокуючи розвиток локальної художньої сцени.

Якщо ж повернутися до художньої практики Стрельникова і Кадзевич, то і тут можна побачити деяку схожість. Хоч обидва й експериментують з матеріалами — в їх арсеналі широкий спектр художніх засобів — проте вони залишаються вірними живопису. Для Стрельникова це робота з абстракцією як продовження традицій модернізму в умовах примата соцреалізму. Для Кадзевич — робота в умовах постмедіума, де все ж завжди залишається місце для живопису. Іноді їхній живопис переходить з полотна на дошку або картон, або наповнюється елементами колажу, каліграфічними вкрапленнями. Обом важливо, як поводиться матеріал, і обидва приділяють принципове значення кольору і світлу.

Катерина Філюк

Володимир Стрельников народився в Одесі в 1939 році.

В 1959 – 1962 навчався в Одеському художньому училищі, але не закінчив освіту. У 1960-х роках увійшов до групи молодих художників-нонконформістів. Брав участь в «квартирних виставках» не тільки в Одесі. Один із засновників творчого об’єднання «Мамай». У 1979 році бере участь у неофіційній виставці «Сучасне мистецтво з України» (Мюнхен — Лондон — Париж — Нью-Йорк). В цьому ж році Володимир Стрельников емігрував до Німеччини під тиском радянських спецслужб, які переслідували його за організацію «квартирних» виставок. Роботи зберігаються в колекціях музеїв Zimmerli Art Museum (Нью-Джерсі, США), Національний художній музей України, Одеський художній музей, Музей сучасного мистецтва Одеси, Одеський літературний музей та у приватних колекціях.

Живе і працює в Мюнхені. З 1990 року приїжджає до Одеси.

Олександра Кадзевич народилася 1992 року в Одесі.

Закінчила Одеське художнє училище ім. М. Б. Грекова (живописне відділення) та курс “Сучасне мистецтво” у Kyiv Aacademy of Media Arts (Київ). У червні 2018 році в Одесі заснувала в своїй майстерні artist-run space Noch. Номінантка Премії PinchukArtCentre 2019, учасниця четвертої програми художніх резиденцій SWAP: UK / Ukraine 2019, та Salzburg International Summer Academy of Fine Arts (Зальцбург, Австрія) у 2021 році. Живе і працює в Одесі.

МІТЄЦ надає майданчик для вільного висловлювання, але залишає за собою право не поділяти погляди героїв порталу.
Матеріали за темою
"ТАРТАРАРИ" ДМИТРА КРАСНОГО
CLASSIFIED
CОЗВЕЗДИЕ: САД - КОНОНОВ
GOING TO THE STRAWBERRY FIELDS
KULTUR-NATUR. ЛЕСЬ ПОДЕРВЯНСКИЙ
NONSYNCHRONISM
PRIMITIVE PEOPLE. 18+
RIDICULE
WHICH WAY… ЛОТТЕ АГГЕР, ВОВА ВОРОТНЁВ
АБСТРАКТНЕ СВІТЛО
АБСОЛЮТНАЯ ИНФЛЯЦИЯ. ВЫПУСК 1
АЛЕКСАНДРА И АЛЕКСАНДЕР КРОЛИКОВСКИ
АНТИЧНИЙ БЕСТІАРІЙ АНАСТАСІЇ ПОДЕРВ`ЯНСЬКОЇ
АНТОН САЄНКО
АРТЕМ ВОЛОКІТІН, ТЕТЯНА МАЛІНОВСЬКА
БЕЗ ГМО
В РАСФОКУСЕ
ВИДОЗМІНЕНІ. SYNCHRODOGS
ВНИЗ КРОЛЯЧОЮ НОРОЮ
ВОЛОДИМИР НАУМЕЦЬ, APL315.
ВОЛЬТ АГАПЄЄВ
БОЯТИСЯ І ЧЕКАТИ
ВСЕ ПРО OPEN CALL
ГАРПІЇ АНАСТАСІЇ ПОДЕРВ`ЯНСЬКОЇ
ГАРРІ КРАЄВЕЦЬ
ГЕРБАРІЙ МИКОЛИ МАЦЕНКА
ГРЯЗНЕ
ІНДУСТРІАЛЬНА КАЗКА ВАСИЛЯ ДМИТРИКА
ЄВГЕН САМОБРСЬКИЙ ЗАПРОШУЄ
ІНСТРУКЦІЯ. ВІДКРИВАЄМО КОНСЕРВИ ЗСЕРЕДИНИ
Д.І.Я.
ЕКСКУРСІЯ ВОЛЬТА АГАПЄЄВА
ДОРОГУ МОЛОДИМ
ДИМОФИКСАЦИЯ
ЗАМОВ У СТО!
ЗГІДНО З ОРИГІНАЛОМ
ИНТРОСПЕКЦИИ
МИ Є СПІВКУРАТОРАМИ ПРОЄКТІВ, НЕЗАЛЕЖНО ВІД ТОГО, СПРИЙМАЮТЬ НАС ТАК ХУДОЖНИКИ ЧИ НІ
МИ Є СПІВКУРАТОРАМИ ПРОЄКТІВ, НЕЗАЛЕЖНО ВІД ТОГО, СПРИЙМАЮТЬ НАС ТАК ХУДОЖНИКИ ЧИ НІ
НЕЖНЯК. ЧАСТЬ 1
НЕЖНЯК. ЧАСТЬ 2
НЕЖНЯК. ЧАСТЬ 3
НЕЖНЯК. ЧАСТЬ 4
НАС ІЗ НАТЯЖКОЮ МОЖНА НАЗВАТИ ОДНИМ ПОКОЛІННЯМ
НАС ІЗ НАТЯЖКОЮ МОЖНА НАЗВАТИ ОДНИМ ПОКОЛІННЯМ
НЕНАЛЕЖНО ОБМЕЖУВАЛЬНИЙ ПОГЛЯД НА ПОРЯТУНОК
НОВЫЙ ПЕЙЗАЖ
НОВАЯ СТРАНА ЗА МОИМ ОКНОМ
ОДЕССКИЕ НОНКОНФОРМИСТЫ
ОЛЕКСАНДРА КАДЗЕВИЧ ЗАПРОШУЄ!
ОЛЬГА ФЕДОРОВА
ПОРТРЕТ АЛЕКСАНДРА ГАНЦА И ЛЕРЫ МАЛЬЧЕНКО
ПЛУТАНИНА
ПРИЗРАК АБСТРАКЦИОНИЗМА
ПЬЯНЫЕ РЕВОЛЬВЕРЫ
РАЗГОВОР С АНДРЕЕМ ДЖЕРКОВИЧЕМ
САЛАМАНДРЫ СОВРЕМЕННОСТИ
САЛАМАНДРИ СЬОГОДЕННЯ
САЛАМАНДРИ СЬОГОДЕННЯ
СКАЖИ «НІ» КОЛЬОРОВИМ ТРУСАМ!
ЯРОСЛАВ СОЛОП В DYMCHUK GALLERY
СОЗВЕЗДИЯ. ЮРИЙ ЕГОРОВ, АЛЕКСАНДР РОЙТБУРД
СТОЛИЧНЫЕ ОБЛАСКАНЫ
СТАРОЕ И НОВОЕ
УРЕЧЕВЛЕННЯ / OBJECTIFIED
ТЕОРИЯ БОЛЬШОЙ ДИФФУЗИИ
ФРАГМЕНТИ
ХОАХ
ХРОНІКИ МАЙБУТНІХ РАС