Виставку Олександра Дубовика (Київ). можна подивитися в галереї “Хлібня” (Київ) до 20 вересня.
Текст організаторів:
СПОГАД ПРО МАЙБУТНЄ. ВИСТАВКА ОЛЕКСАНДРА ДУБОВИКА
Творчість Олександра Дубовика — це його духовний простір, космос, в якому переплітаються воєдино філософія, світова історія, історія мистецтва, література і поезія. Творча амплітуда художника коливається від станкового живопису до монументальних мозаїчних панно, від графічних серій до вигадливих візерунків вітражів, від коротких афоризмів до цілих філософських трактатів і маніфестів. Видима частина мистецтва Дубовика — це лише вершина айсберга. Весь масив творчості художника наразі складно собі уявити: маніфести, трактати, поезії, оповідання, бурлески, проекти пам’ятників і фонтанів, цілі альбоми ідей, втілення яких попереду. Адже художня праця для митця — «сенс життя і в той же час — вираз сенсу життя, його сповідь і одкровення». Жити для Олександра Дубовика — значить творити.
Олександр Дубовик представник «неофіційного» мистецтва радянського часу, відомого сьогодні, шістдесятник. Його ранні роботи були виконані в традиційному для радянського часу академічному ключі. Проте Олександр Дубовик не бачив розвитку мистецтва в цьому напрямку, тому поступово почав відходити від зображення світу в реалістичних образах. Зміна оптики автора, неодмінно була спричинена навколишнім станом речей в останню чверть ХХ століття. Адже, як в одному із інтерв’ю вказав сам автор, «все, що відбувається довкола, позначається на його роботі, виливається в образи — можливо, не сповна зрозумілі, але такі, що точно відображають час». Але як відобразити ту динаміку змін, їх близькість, яку відчував художник тоді, коли все навколо знаходилося в затяжній стагнації? Автор розробив індивідуальну образно-пластичну мову, де в одне ціле з’єдналися пошуки Дубовика нового способу вираження, його погляд на кубізм, абстракцію, іконопис і авангард. В радянський час його «спогади про майбутнє» були незрозумілі багатьом, Дубовик був мандрівником в часі, адже своїми думками і мистецтвом уже був в новій епосі, в новому вимірі.
Художник — провідник глобальних цінностей світу і людини, які не завжди зрозумілі і відкриті кожному. Для нього простір — це его ойкумена. Він творить, пізнаючи світ, таємницю його створення, його первосущність, часом виступаючи його Творцем. Творчість Дубовика має глибокий гуманістичний підтекст, сповнена широких узагальнень і символічних знаків, які художник як шаман використовує для розтлумачення проблем духовності, взаємозв’язків людини і космосу, пошуків сенсу життя, філософського осмислення законів буття. Дубовик створив власну систему знаків та символів, серед яких головним став символ букета. З середини шістдесятих букет — поєднані коло і квадрат, раціональне і метафізичне, як «абсолютна ідея» з’являється на картинах автора у різноманітних конфігураціях. Цей символ переріс згодом у складне поняття про час і простір і став вікном у інший вимір, інший горизонт подій.
Мистецтвознавиця Тетяна Кара-Васильєва вказує, що «тема пам’яті присутня у творах митця, адже минуле знання не вичерпано, воно не забувається, кожний урок має силу і владу над нами і в тій чи іншій ситуації випливає з нашої пам’яті. Саме тому роботи дубовика – це складні побудови гіпертексту з ремінісценціями, художніми цитатам цивілізацій, що давно загинули і відійшли у вічність культур античності, ренесансу, бароко. Вони живуть в нашій підсвідомості повертаючись в новій якості, в новому прочитанні».
Роботи художника зберігаються в Національному художньому музеї України, Хмельницькому та Запорізькому художніх музеях, Музеї сучасного мистецтва Корсаків (Луцьк), Державній Третьяковській галереї (Москва, Росія), Російському музеї (Санкт-Петербург, Росія), Музеї Вюрт (Ерштейн, Німеччина), Музеї сучасного мистецтва (Тегеран, Іран), Українському національному музеї (Чикаго, США), Zimmerly Art Museum (Нью-Джерзі, США) та багатьох приватних збірках в Україні та закордоном. Роботи Олександра Дубовика також входили в колекцію Градобанку, яка сьогодні знаходиться на зберіганні в Національному художньому музеї України.
Олександр Дубовик представник «неофіційного» мистецтва радянського часу, відомого сьогодні, шістдесятник. Його ранні роботи були виконані в традиційному для радянського часу академічному ключі. Проте Олександр Дубовик не бачив розвитку мистецтва в цьому напрямку, тому поступово почав відходити від зображення світу в реалістичних образах. Зміна оптики автора, неодмінно була спричинена навколишнім станом речей в останню чверть ХХ століття. Адже, як в одному із інтерв’ю вказав сам автор, «все, що відбувається довкола, позначається на його роботі, виливається в образи — можливо, не сповна зрозумілі, але такі, що точно відображають час». Але як відобразити ту динаміку змін, їх близькість, яку відчував художник тоді, коли все навколо знаходилося в затяжній стагнації? Автор розробив індивідуальну образно-пластичну мову, де в одне ціле з’єдналися пошуки Дубовика нового способу вираження, його погляд на кубізм, абстракцію, іконопис і авангард. В радянський час його «спогади про майбутнє» були незрозумілі багатьом, Дубовик був мандрівником в часі, адже своїми думками і мистецтвом уже був в новій епосі, в новому вимірі.
Художник — провідник глобальних цінностей світу і людини, які не завжди зрозумілі і відкриті кожному. Для нього простір — це его ойкумена. Він творить, пізнаючи світ, таємницю його створення, його первосущність, часом виступаючи його Творцем. Творчість Дубовика має глибокий гуманістичний підтекст, сповнена широких узагальнень і символічних знаків, які художник як шаман використовує для розтлумачення проблем духовності, взаємозв’язків людини і космосу, пошуків сенсу життя, філософського осмислення законів буття. Дубовик створив власну систему знаків та символів, серед яких головним став символ букета. З середини шістдесятих букет — поєднані коло і квадрат, раціональне і метафізичне, як «абсолютна ідея» з’являється на картинах автора у різноманітних конфігураціях. Цей символ переріс згодом у складне поняття про час і простір і став вікном у інший вимір, інший горизонт подій.
Мистецтвознавиця Тетяна Кара-Васильєва вказує, що «тема пам’яті присутня у творах митця, адже минуле знання не вичерпано, воно не забувається, кожний урок має силу і владу над нами і в тій чи іншій ситуації випливає з нашої пам’яті. Саме тому роботи дубовика – це складні побудови гіпертексту з ремінісценціями, художніми цитатам цивілізацій, що давно загинули і відійшли у вічність культур античності, ренесансу, бароко. Вони живуть в нашій підсвідомості повертаючись в новій якості, в новому прочитанні».
Роботи художника зберігаються в Національному художньому музеї України, Хмельницькому та Запорізькому художніх музеях, Музеї сучасного мистецтва Корсаків (Луцьк), Державній Третьяковській галереї (Москва, Росія), Російському музеї (Санкт-Петербург, Росія), Музеї Вюрт (Ерштейн, Німеччина), Музеї сучасного мистецтва (Тегеран, Іран), Українському національному музеї (Чикаго, США), Zimmerly Art Museum (Нью-Джерзі, США) та багатьох приватних збірках в Україні та закордоном. Роботи Олександра Дубовика також входили в колекцію Градобанку, яка сьогодні знаходиться на зберіганні в Національному художньому музеї України.
BOUQUET KYIV STAGE
Міжнародний мультидисциплінарний некомерційний та соціальноспрямований фестиваль високого мистецтва.
Музика – ядро Bouquet Kyiv Stage. Фестиваль ставить наголос на українському культурному контенті як частині світової культури, об`єднує мистецтво, освіту та новітні технології в єдиний культурний феномен сучасності.
Фестиваль – подарунок місту, що знайомить широку аудиторію зі зразками високого мистецтва. Мистецтва – як універсальної мови міжкультурного спілкування.
ВХІД ВІЛЬНИЙ за наявності вхідного квитка на територію музейного комплексу Софія Київська (100 грн. – повний, 50 грн. – пільговий).
МІТЄЦ надає майданчик для вільного висловлювання, але залишає за собою право не поділяти погляди героїв порталу.