EN

Саша Курмаз в галереї The Naked Room

До 18 липня

Текст організаторів:

Галерея The Naked Room представляє першу за багато років персональну виставку Саші Курмаза в Києві.
Марна молодість, — таку назву мала серія фотографій, яку Курмаз розвивав протягом 2009—2019 як хаотичний фото-щоденник життя свого оточення та однолітків, різноманітних субкультурних практик та просто способів буття разом.
Часи змінилися, всі подорослішали, “перестало бути так весело і сексуально”. Щоденна адженда стає дедалі похмурішою — у світі, у країні, у приватних життях. Мистецтво не лишилося винятком.
Так чи так, але Саша Курмаз не змінив налаштувань власної оптики художника — трикстерської, здатної перекроїти буденне розуміння речей, розхитати усталені очікування від мистецтва та його соціальної ролі (якщо ми взагалі допускаємо можливість такої). Точка опори художньої практики Курмаза лишається незмінною. Це інтелектуальна здатність та щирий кураж працювати зі складними, неоднозначними, ба навіть болісними темами грайливо, еротично та зухвало.
Проєкт “Коли страх стає другом” включає нові роботи Курмаза, створені протягом 2020 року. Це серія шовкотрафаретів за мотивами зображень з підручників судмедекспертизи, що ними користуються лікарі та криміналісти для визначення характеру тілесних ушкоджень. Техніка шовкотрафарету має властивість естетизувати будь-яке зображення, шліфувати гострі кути. Однак, це спрацьовує зворотнім чином з натуралістичними зображеннями понівічених тіл. Формалізовані та представлені у вигляді плакатів, вони лише більше жахають.
Продовжують експозицію відлиті з бронзи об’єкти у вітрині. Поєднання брутальності та геометеричної довершенності спантеличує щодо їх призначення. Це скульптури чи зброя? І чи взагалі нормально бачити в потенційному предметі для насильницьких дій обриси абстрактних експериментів початку ХХ сторіччя? Це питання художник переадресовує тим, хто споглядатиме ці предмети в контексті простору художньої галереї.
Зациклює експозицію серія світлин. Фотографія є постійною, фактично щоденною практикою Курмаза, його способом фіксувати плинну візуальну оболонку повсякденності. Світлини видаються на перший погляд не пов’язаними між собою, та відстороненими від заданої іншими роботами образності. Але саме їх тиха присутність убезпечує від прямолійнійного трактування проєкту.
Його наскрізна тема очевидна — відчуття тривоги та жаху, викликані інформаційним потоком про насилля реальне та символічне. Фізичне насилля над людиною спалаху коронавірусу та пов’язаних соціальних обмежень. Моральне насилля над людиною справжніх та фейкових новин. Гібридне насилля над людиною медіа та капіталу, яке набирає дедалі агресивніших форм. Але цей проект є чим завгодно, але не прямим соціальним повідомленням чи діагнозом часу. Найперше він є дуже персональним зізнанням у власній вразливості. Такий стан не вийде так просто відрефлексувати та перетравити засобами художнього висловлювання. Натомість, для художника і глядачів ця виставка має терапевтичний потенціал, запрошенням подолати страх, прийняти та зблизитися з ним. Адже це відчуття залишиться з нами, вірогідно, ще надовго
Саша Курмаз народився 1986 року в Києві. В 2005 році закінчив Київський електромеханічний коледж зі спеціальності комунікаційна інженерія, а 2008 року програму дизайну в Національній академії керівних кадрів культури і мистецтв. В 2015 році став лауреатом премії C/O Berlin Talent Award. Двічі був фіналістом Премії PinchukArtCentre (2013 й 2017 рр.), лауреат Kazimir Malevich Art Award (2020), а також учасник численних персональних та групових виставок в Німеччині, Польщі, Австрії, Франції. Взяв участь у фестивалі BIG Biennale в Швейцарії (2019), фестивалю фотографії Sopot в Польщі (2019) та ін. Інформація про його роботи міститься в таких відомих зарубіжних виданнях, як Vice, Krytyka Polityczna, Liberation, FOAM, Rolling Stones, Die ZEIT. Працює з темами взаємодії публічного простору з соціальними групами та життя людини в умовах сучасного світу, використовуючи в своїй практиці медіа фотографії, відео, перформансу та публічних інтервенцій. Живе і працює в Києві.
ГАЛЕРЕЯ ВІДКРИТА ЩОДНЯ, 11—20:00.
Експозиція також доступна до перегляду
в години роботи The Naked Bar, 8—23:00
ВХІД ВІЛЬНИЙ.
Виставка триватиме до 18 липня.

Галерея The Naked Room
Рейтарська, 21

МІТЄЦ надає майданчик для вільного висловлювання, але залишає за собою право не поділяти погляди героїв порталу.