16.01-29.01.2023. Кураторки: Аніта Немет, Юлія Кривич. Організатори: галерея Промоційна, Староміський будинок культури, Центр Мєрошевського.
Кураторський текст:
Художниці та художники: Fantastic Little Splash, atelienormalno, Данило Галкін, Марія Матяшова, Назар Фурик, Анна Мананкіна, Василь Лях, Podróżnych Ugościć (Ізабела Вільк), SDK Słonecznik (Kaja Kusztra), Матеуш Ковальчик
Організатори: галерея Промоційна, Староміський будинок культури, Центр Мєрошевського
Партнери: MSN у Варшаві, SDK Słonecznik, ZAiKS, Galeria Studio, HOP Art Apartment, PURO Hotels, Syrena Real Estate i Pinebridge Benson Elliot
Дороге, майбутнє!
Ми пишемо тобі, щоб разом подумати, яким ти можеш бути. Наш світ знову поринув у нові-старі кризи та війни. Поки російські ракети падають на українську землю, для нас, українських працівниць та працівників культури і польських союзників, ти залишаєшся непевним.
Ми розмірковуємо про фундаментальні зміни, які відбулися в оточуючій нас дійсності з початку 2022 року. Будь-яка кураторська чи виставкова практика стає тривіальною перед обличчям обстрілів, тортур, масових депортацій і незліченних військових злочинів, які російська держава чинить в Україні щодня. Актуальним є питання, як змінилися способи спілкування між громадами та країнами? Яку роль у цьому процесі відіграють мистецтво та культура? Що більше потрібно в цій ситуації: реакція чи осмислена дистанція? Яке мистецтво творити під час війни і чи потрібно воно взагалі? Якщо так, то про що воно має бути?
«Дороге майбутнє» — це спроба розібратися з тим, що відбувається сьогодні. Думки про майбутнє – це терапевтична процедура, яка допомагає впоратися з ситуацією тут і зараз. Невідомість наповнена темрявою, але також, як хотіла Ребекка Солніт, надією та впертістю. Ми описуємо цей стан, пишучи «Лист у майбутнє», а виставка в публічному просторі – це «повідомлення в пляшці».
«Дороге майбутнє» – це презентація фотографій, живописних творів та медіа арту на рекламних носіях, розташованих у міському просторі, на маленьких екранах у трамваях та на широкоформатних екранах у метро. Роботи митців та мисткинь, колективів ілюструють коло питань, які неможливо оминути в сьогоднішніх дискусіях – травматична пам’ять, інформація, соціальна реакція, динамічні зміни символічних значень. У світлі сьогоднішніх подій польська та українська мистецька сцена стоїть перед черговим викликом і новою хвилею солідарності. Усе це відбувається на вулицях Варшави, міста, яке менше вісімдесяти років тому пережило жахи воєнних руйнувань.