До 20 січня 2022 року
Текст організаторів:
Продовжено OPEN CALL на здобуття другої премії M17 Sculpture Prize у галузі тривимірного мистецтва від Центру сучасного мистецтва М17 і Adamovskiy Foundation
Зважаючи на велику кількість запитів про продовження Open Call конкурсу на здобуття премії M17 Sculpture Prize 2022, ЦСМ М17 та Adamovskiy Foundation запустили другу хвилю приймання заявок!
Новий дедлайн: 20 січня 2022 року
M17 Sculpture Prize — єдина в Україні професійна премія в галузі тривимірного мистецтва. У 2019 році її започаткували Центр сучасного мистецтва М17 разом з Adamovskiy Foundation. Премія спрямована на пошук і підтримку талановитих сучасних художників і художниць з України. Ідеї розглядаються міжнародним журі, що слугує меті зробити українських митців/мисткинь більш видимими для закордонних експертів та стимулювати у такий спосіб обмін досвідом і професійне зростання наших художників/-ниць. Водночас ще одне прагнення Премії — розробляти та пропонувати
містам трансформаційні рішення для громадських просторів.
Участь у конкурсі можуть брати художники й художниці, які мають паспорт громадянина/-ки України.
Номінанти/-ки M17 Sculpture Prize 2022 отримають фінансування на реалізацію своїх ескізів та візьмуть участь у виставці в ЦСМ М17 — вона відбудеться восени 2022 року.
Головний переможець/-ниця отримає премію в розмірі 250 000 грн.
Фокус премії: скульптура, інсталяція та інші види тривимірного мистецтва, орієнтовані на взаємодію з публічними просторами.*
* організатори наголошують, що цього року завдяки підтримці нових партнерів мають намір запустити процес активної інтеграції об’єктів мистецтва у простори українських міст. З огляду на це, а також на тему нинішнього конкурсу, зазначають, пріоритет при відборі заявок журі надаватиме ідеям об’єктів, пристосованих до природно-кліматичних умов міського середовища.
Тема M17 Sculpture Prize 2022: «Постгуманізм: Людина у змінюваному контексті» «З-поміж багатьох складових поняття постгуманізму нас зацікавило насамперед те, яким у його межах постає міський простір після тотальної медіалізації й змін у самосприйнятті головного (раніше) діяльного суб’єкта і безпосереднього будівника цього простору — людини. Розвиток нових технологій вже призвів до появи нових форм суб’єктности та нових режимів існування у просторі. Слідом за усвідомленням “флюїдности” ідентичностей приходить усвідомлення постійного проживання ситуації “співпросторовости”, яку зафіксували процеси медіалізації: уявні світи, створювані соціальними, політичними, культурними дискурсами, співіснують, взаємопроникаючи. Нові медіа перетворюють ці простори на простори кочівництва і транзиту, котрими суб’єкт “ковзає” без заданого напряму, а, може, й “розподіляється” у них. Ми вирішили запропонувати митцям і мисткиням уважніше придивитись до цих впливів нових медіа на модифікацію людської сутности та взаємопов’язану з тим модифікацію міського контексту існування людини. І представити результати своїх спостережень, роздумів та відкриттів у вигляді об’єкта/-тів мистецтва».
● Марк-Олів’є Валер, швейцарський куратор, мистецтвознавець, директор Музею мистецтва та історії (Musée d’art et d’histoire) у Женеві, директор-засновник Парку скульптур-трансформерів у районі Мелідеш, Португалія;
● Едвард Міттеран, артконсультант, куратор, співзасновник і артдиректор парку сучасної скульптури Domaine du Muy у Франції, співзасновник консалтингової компанії Cramer Mitterrand Art Advisory;
● Кевін ЛаҐрандер, професор Нью-Йоркського технологічного інституту (NYIT), член Інституту етики та нових технологій (IEET), співзасновник Нью-Йоркської платформи з досліджень постгуманізму (New York Posthumanism Research Group);
● Їржі Файт, історик мистецтва чеського походження, голова міжнародних програм Державних художніх зібрань Дрездена, куратор виставкових проєктів сучасного мистецтва у Художній галереї в будівлі Ліпсіуса (Kunsthalle im Lipsiusbau), Дрезден;
● Яна Барінова, українська публіцистка, громадська діячка, науковиця, директорка Департаменту культури Київської міської державної адміністрації (КМДА);
● Олександр Соловйов, український мистецтвознавець, арткритик, куратор, курував павільйони України на Венеційській бієнале у 2003, 2007 та 2013 роках;
● Назар Білик, український скульптор, автор відомих об’єктів у публічних просторах, як-то скульптура «Дощ» на Пейзажній алеї у місті Києві, володар Президентського гранту в галузі образотворчого мистецтва (2013), фіналіст Бієнале скульптури та ленд-арту Smach в Італії (2019). Більше про конкурс та умови участи — M17 Sculpture Prize 2022 Звертатися до організаторів із питаннями можна у соцмережах (Facebook, Instagram) або за електронною адресою m17sculptureprize@artcult.org.ua
Партнери проєкту: Департамент культури КМДА, UNIT.City, ГО «Українсько-німецьке культурне товариство м. Чернівців» при Центрі Gedankendach, Радіо «Культура», Bestin.ua
Антоновича, 102–104