Юрій Строїч про проєкт, спрямований на плопуляризацію читання книжок.
Я читаю, а ти?
— Як щодо теплого чаю та неквапливого читання цікавої книги?
— Ні, дякую.
Сьогодні майже у кожного є декілька гаджетів для існування – телефон, планшет, ноутбук тощо. Молоді вже не цікаво просто читати друковані “старі” книги. Світ змінюється і таким чином продукує нові форми засвоєння та пошуку інформації. Саме тому в епоху діджиталізації усіх процесів в Україні ми запустили проєкт «Читай & Фантазуй», який націлений на популяризацію читання серед молоді.
За даними досліджень, переважна більшість молоді вважає, що читання сприяє саморозвитку, але при цьому читання саме друкованих книг вже не є актуальним. Натомість надається перевага коротким та містким постам в соціальних мережах або матеріалам ЗМІ. Тільки 8% людей читають друковані книги щодня і найчастіше – школярі та студенти. На жаль, це не є показником, адже шкільна програма не в повній мірі може дати доступ до якісної та актуальної сьогодні літератури.
Тому головне завдання проєкту – повернути любов до читання не просто друкованої книги, а й до самого формату – повноцінного твору з усіма його особливостями.
Головне гасло: Не важливо, де ти читаєш, важливо – що саме
Реалізувати чотиримісячний проєкт «Читай & Фантазуй!» вдалося за підтримки «Українського культурного фонду» та «Культурно-видавничого проєкту «Книжка Року».
За цей час команда втілила в реальність вже чимало ініціатив. Однією з них є інсталяція з триметрових книг у парку імені Т.Шевченко.
Авторка: Анна Петрук, арт-директорка проєкту «Читай&Фантазуй». Анну з дитинства на читання надихнула родина і велика сімейна бібліотека, де було море літератури на будь-яку тему. Її улюблений жанр – наукова фантастика. Адже цікаво читати не про ту реальність, в якій ми знаходимося, а уявити альтернативний розвиток подій. Це простір для фантазії та спосіб почати нестандартно мислити.
Інсталяція складається з чотирьох триметрових книг різного кольору – зеленого, червоного, помаранчевого та синього.
Таким чином ми нагадуємо про існування друкована книг, кожна з яких має індивідуальну обкладинку, наповнення, запах та матеріал.
Щоб привернути увагу до проблеми раціонального використання часу, команда також запустила дорогами Києва брендований тролейбус. На ньому наліплені зображення – фігури людей із книжками, які створюють ілюзію, наче пасажири тролейбуса захоплено читають. Організатори не зупиняються, і вже зараз запускають ролики з успішними українцями (Андрій Федорів, Катя Сільченко, Роман Прокофьєв), а також скоро планують випустити літературний батл, під час якого від українських хіп-хоп виконавців пролунають у незвичній інтерпретації вірші українських поетів – як класиків, так і сучасників.
Автори проєкту сподіваються, що таким способом вони привернуть увагу молоді до читання не тільки коротких постів, але і повноцінних творів. Ми разом можемо повернути любов до простого читання та головне – насолоди від цього процесу.