Меню

ПРО ГАЛЕРЕЮ JUMP

Куратор Антон Усанов (Полтава) про етапи діяльності галереї JUMP (Полтава). Сюжет створено за підтримки «Українського культурного фонду». 2020 рік.

МІТЄЦ розпочинає знайомити з художнім середовищем Полтави та Краматорська. Галерея, про яку йтиме мова в сюжеті, працює на некомерційних засадах і сприяє розвитку культурної ситуації в регіоні, знайомлячи локальну публіку з сучасним актуальним мистецтвом країни. Про становлення галереї, її програму розповість куратор галереї, натхненник багатьох проєктів — Антон Усанов.

Антон Усанов у відео про:

00.00-01.06

Офіційне відкриття самої галереї відбулося у 2015-му році, і навесні, 8 березня, ми святкували п’ятиріччя галереї. Тоді ми для себе підвели певний підсумок — проаналізували, з чого галерея стартувала і до чого вона в прийшла. Побачили шлях, який ми пройшли. Робота галереї почалася з простого бажання займатися мистецтвом, але тоді ще не було якогось чіткого розуміння, чим саме займатися, що саме показувати, кого підтримувати, який наратив вибудовувати виставками, які питання піднімати. Відповісти на всі ці питання потрібно було самим собі, і в цілому галерея на це витратила досить багато часу, але, думаю, будемо і далі витрачати час саме на це, щоб розуміти, що тут потрібно показувати.

01.07-02.03

Галерея заснована полтавським меценатом — бізнесменом Тарасом Гонченко. Разом з ним ми плануємо роботу, продумуємо кроки розвитку далі. Ми усе прораховуємо разом, тому що потрібно весь час змінюватися і продумувати формат, який був би цікавий і нам, і глядачеві. Галерея в такому провінційному і досить консервативному місті як Полтава — це трошки складна справа, тому що потрібно знаходити коннект з різними сторонами і потрібно враховувати цей вектор. Проєкти, які тут відбувалися з початку діяльності галереї, курувалися самим Тарасом Юрійовичем і Людою Шевченко, ними ж на початку і формувався загальний вектор галереї.

02.04-03.01

Через рік, в 2016-му році до команди приєднався я і теж включився в цю роботу, і ми колективно вибудовували те, чим повинна займатися галерея. Сьогодні ми для себе окреслили три вектори діяльності, якими нам цікаво займатися. Ми привозимо сюди вже сформовані проєкти, які були успішно презентовані на інших майданчиках, проєкти художників всеукраїнського рівня, які представляють Україну і за кордоном. Ми їх привозимо, щоб показати місцевому глядачеві, на якому рівні і якими темами займаються сучасні художники в Україні, щоб в Полтаві було розуміння про  сучасне актуальне мистецтво, щоб місцева публіка могла знайомитися з ним не лише через фейсбук і ютуб, а й бачити роботи наживо в експозиції галереї.

03.02-04.13

Я вважаю, що це — важливий вектор для того, щоб встановити рівень:  чим потрібно займатися сучасному художнику і як його мистецтво потрібно показувати. Другий вектор, який нас цікавить — це дослідницькі проєкти, які спрямовані на вивчення локальної історії мистецтва та історії самого міста і його культурного життя. Зокрема, до них належить наш дослідницький проєкт про полтавське мистецтво 90-х, виставки якого відбулися в галереї, і було видано книгу. І третій вектор — це локальні художники, їхні ідеї… Ми підтримуємо проєкти більш експериментальні, які, можливо, не дотягують до якогось загальновизнаного в арт-світі рівня, тому що це — щось абсолютно інше.

04.14-04.39

Ми намагаємося знайти діалог з локальними художниками, показувати їх, тому що не можна показувати лише сучасне мистецтво, яке прийнято в  інших містах і інституціях. Треба вести діалог з місцевими людьми, підтримувати і формувати свій дискурс.

 

МІТЄЦ надає авторам текстів та героям сюжетів майданчик для свободного висловлювання, але залишає за собою право не поділяти їхні погляди.                 Бачите помилку, пишіть сюди