EN RU

ПРИХОВАНЕ


Виставку Володимира Буднікова  (Київ) можна подивитися в арт-центрі «Я Галерея» (Київ) до 16 березня.

Проект демонструє незвичний глядачеві підхід до репрезентації творів мистецтва. Автор вибудовує експозицію від зворотного — ховаючи зображене на малюнках замість того, щоб показувати його. Художник згортає малюнки в рулони, перетворюючи їх на просторові об’єкти, що нагадують фрагменти античних колон у музейних вітринах. Роботи Володимира Буднікова експонуються неначе на межі двох станів — робочого складування в майстерні та музеєфікації — обидва з яких провокують до роздумів про те, у чому полягає цінність мистецького твору. Приховане там, де зазвичай відбувається демонстрація, змушує переосмислити процес сприйняття мистецького жесту. Глядач позбавляється можливості зупинитися на зображенні як звичній для сприйняття поверхні, бо намальоване — або заховане або навмисне не освітлене як годиться.

У проєкті «Приховане» використані об’єкти з різних серій, поєднання яких у спільному просторі декларує їх тематичну спорідненість. Циліндрична форма згорнутих аркушів багаторазово повторюється у скульптурі «Сховок для світла» та в керамічних сувоях-світильниках. Володимир Будніков знов і знов ставить питання до видимого, наголошуючи на тому, що головним у проєкті є світло, яке виступає тут у якості теми і смислу водночас. Глядачеві запропоновано зосередитися на процесі виходу світла з прихованого джерела на волю, його з’яві.

Володимир Будніков пропонує нам подумки «розпакувати» архів, що кардинально відрізняється від сховища документів. У «Прихованому» обстоюється неподільність енергії мистецького твору, який не виникає завдяки простому поєднанню правильних компонентів. Це — таємнича прихована матерія, що часом здатна випромінювати світло.

Влада Ралко

Ya Gallery
Хорива, 49Б

МІТЄЦ надає авторам текстів та героям сюжетів майданчик для вільного висловлювання, але залишає за собою право не поділяти їхні погляди.