EN

Онлайн-захід про дослідження фотографії від Музею ХШФ

Сергій Солонський, “Група швидкого реагування” (триптих), 1995 р.

17 жовтня о 17.00

Текст організаторів:

 

Музей Харківської школи фотографії організовує зустрічі з дослідниками фотографії, що працюють у різних контекстах, які розкажуть про специфіку різних дослідницьких інституцій, отриманий досвід в роботі з джерелами та їх бачення актуальних завдань у полі дослідження фотографії. Зустрічі присвячені виходу книги Надії Бернар-Ковальчук «Харківська школа фотографії: гра проти апарату».

Розклад зустрічей:
17 жовтня: Олена Червоник, 17:00-18:00
Мова — українська
Дослідниця мистецтва та фотографії, кураторка. Серед іншого працювала з «Ізоляцією» та у Філадельфійському художньому музеї. Досліджує ранню фотографію в рамках програми PhD Трініті Коледжу Оксфордського університету (науковий керівник — Джефрі Бетчен). Кураторка серії перекладів фундаментальних творів з історії та теорії фотографії у видавництві Родовід.

18 жовтня: Надія Бернар-Ковальчук, 17:00-18:00
Мова — українська
Дослідниця і кураторка Музею Харківської школи фотографії (MOKSOP). Авторка монографії «Харківська школа фотографії: гра проти апарату» (MOKSOP, 2020). В рамках програми PhD вивчає пізньорадянську фотографію в Університеті Сорбонна (наукові керівники — Валері Маврідоракіс та Гійом льо Галь).

19 жовтня: Вітаутас Міхелкевічус (Vytautas Michelkevičius), 17:00-18:00
Мова — англійська
Куратор, дослідник, письменник. Викладач кафедри фотографії та медіамистецтва Вільнюської академії мистецтв. Серед іншого автор монографії «Товариство художньої фотографії Литовської РСР. Мережа виробництва зображень» (Vilnius Academy of Arts Press, 2011), куратор виставки «Фото/карто/історіографії: картографуючи литовську фотографію» (Вільнюс, Каунас, Шауляй, 2007-2008), куратор литовського павільйону на 56й Венеційській бієнале (2015).

«Харківська школа фотографії: гра проти apparatus» — монографія, яка стане першим систематичним дослідженням явища Харківської школи фотографії. Надія Бернар-Ковальчук пропонує прочитання робіт всіх трьох поколінь Харківської школи фотографії (від 1960-х рр. до 2010-х рр.) через концепт «експериментальної фотографії», який було висунуто чесько-бразильським філософом Вілєммом Флюссером. У цьому прочитанні, фотограф, залучений в експериментальний поступ, не тільки здійснює формальні та технічні маніпуляції зі світлочутливими матеріалами; він «грає проти апарату», знаходячи нові, незапрограмовані в ньому можливості. В радянському андерграунді, посеред руїн імперії або на київських барикадах харківська фотографія вже більш як півстоліття визначається іронією, критичним поглядом на медіум та колективною дією. Книга матиме розлогий довідковий апарат з бібліографією та біографіями авторів, а також ілюстраціями та фрагментами з інтерв’ю, більшість з яких публікуються вперше.

 

МІТЄЦ надає майданчик для вільного висловлювання, але залишає за собою право не поділяти погляди героїв порталу.