Меню

Олексій Аполлонов в МЦ «Шоколадний будинок»

16 липня о 18.00

Текст організаторів:

Вернісаж виставки Олексія Аполлонова «Enfant Terrible».

У рамках білатерального українсько-австрійського року культури відбудеться багато подій з метою пов’язати минуле, сьогодення та майбутнє України і Австрії, адже, як зазначено на спільному сайті Українського інституту та Австрійського культурного форуму, сучасне мистецтво обох країн представляє багатий творчий та інноваційний потенціал митців, чиї роботи допомагають відкривати нове і водночас дати «другий шанс» традиційним ідеям.

Портрет Інфанти Маргарити з Музею Ханенків вже став частиною київського культурного міфу. Маленька іспанська принцеса, написана Веласкесом чи кимось із його учнів, пов’язує нас з однією з найвишуканіших картин в історії європейського живопису – «Меніни» (Музей Прадо, Мадрид).

Завдяки тісним родинним та політичним зв’язкам між габсбурськими династіями Відня і Мадрида, у картинній галереї Музею історії мистецтв у Відні зберігаються три з найбільш відомих портретів Інфанти Маргарити, написаних Веласкесом.

Ці видатні роботи залишаються у центрі уваги не лише туристів: іконографія «Інфанти» (київської та інших версій) стала темою для кількох живописних і графічних серій Олексія Аполлонова (1962 р.н., Київ, Україна), виконаних ним в різні періоди творчої кар’єри.

Кожного разу «Інфанта» для Аполлонова – це свого роду знак, який він інтерпретує в певному формальному ключі, звіряючи з класикою актуальні для нього на той момент пластичні пошуки.

У 1996 році це був “потік” ліричної абстракції, який автор намагався “організувати” в межах класичного обрису-силуету тендітної дівчинки.

В середині 2000-х цей силует активізується вже не стільки колірною стихією, як багатим і складним ритмом ліній.

“Інфанти” Аполлонова зразка 2019 року виконані в стилістиці, наближеній до “ар брют”: знайомий силует спрощено майже до графічної формули (трикутничок плаття, палички рук і ніг). Так можуть малювати себе сучасні інфанти і художники, втомлені від гламуру і перевиробництва “селфі”.

Якщо усі попередні «Інфанти» Аполлонова так чи інакше апелювали до відомих нам парадних портретів з їхньою урочистістю та серйозністю, то нинішня за своєю пластикою все більше наближується до «enfant terrible».…

Блискучий рисувальник та колорист Олексій Аполлонов і сам постає як «enfant terrible» професійного цеху, який відкидає закони жанру і канони зображення фігур. В його новій серії залишаються в першу чергу рух і концентрована експресія — усе те, що так несподівано резонує сучасне життя країни.

У реальності, яка так насичує інформаційний світ «трешовими» новинами та подіями, брутально втручається в життя і особистий простір, вже й горезвісна нестерпна поведінка «анфан терібль» виглядає не надто жахливо.

У час, коли людству всюди загрожують конфлікти, страх і невпевненість, художник Олексій Аполлонов оптимістично розмовляє з глядачем універсальною мовою мистецтва. А його «enfant terrible» у парадоксальний спосіб перетворюється на зразок невпинного творчого пошуку, приклад майстерності і художнього смаку.

Куратори: Тетяна Калита, Святослав Яринич

Виставка триватиме по 28 липня

Мистецький центр «Шоколадний будинок», Київська НКГ
Шовковична, 17/2

бачите помилку, пишіть сюди
Поділитися сторінкою