Меню

Олександр Клименко в Музеї історії Києва

22 травня о 19.00

Текст організаторів:

«Новий ноосферний авангард» — виставка Олександра Клименка, відомого митця, новатора та інтелектуала, одного з рідких у сучасному мистецтві особистостей, що не тільки малює картини, але й пише глибокі теоретичні тексти, маніфести. Клименко створив та пропонує глядачам свій авторський, революційний напрямок у мистецтві, який він назвав Новий Ноосферний Авангард.

У науковому світі зараз активно формується новітній, ноосферний погляд на історію цивілізації та шлях розвитку людства у майбутньому. Дуже важливо, що ця теорія пропонує вихід з накопичених численних загроз сучасного світу, від екологічних до конфронтаційних. Цікаво та приємно, що у значної мірі, ця парадигма базується на відкриттях українського академіка Володимира Вернадського. Пропонується ідея космічної місії цивілізації планети Земля, соборності, всеєдності  людства замість взаємної агресії та тенденції окремості. Клименко стверджує що значною складовою нового, рятівного для людства мислення має стати прийняття естетичних та етичних імперативів нового ноосферного мистецтва, що він його пропонує. На погляд митця, ноосферне мистецтво може бути дуже різним по жанрам та напрямкам, від фігуративного до абстрактного, від медитативного, рефлексивного, до авангардного, втілюватися у різних формах – живопису, фотографії, графіці, чи як завгодно ще.  Головне, що об’єднує дуже різні мистецькі прояви – це особливе ноосферне, антропокосмічне світосприйняття, активна життєстверджуюча позиція, звернена у майбутнє. Клименко каже, що його бачення різноманітності сучасного мистецтва близько до метамодернізму, який, як термін першими почали використовувати нідерландські філософи Робін ван ден Аккер та Тімотей Вермюлен, автори засадничого тексту «Notes on Metamodernism», опублікованого в 2010 році, що концептуалізують метамодернізм як «коливання» між модернізмом і постмодернізмом.

Нове бачення цілей мистецтва у XXI столітті Клименко, який має широкі енциклопедичні знання у багатьох галузях – від астрономії, фізиці  до сучасної філософії, сформулював у численних теоретичних текстах, як і його кумири Кандинський, Малевіч. Також, у межах своєї концепції нового ноосферного авангарду Олександр винайшов нові візуальні символи, для яких створив назви – радугема та спектральний промінь-спектрема. В самих назвах митець наголошує спадкоємність до супрематизму Малевича, з ідеями якого веде заочній багаторічний діалог. Клименко наголошує, що радугеми, спектреми, та пост-супреми Малевича складають триаду символів XXI сторіччя.  На виставці у Музеї історії Києва митець представляє свої твори у широкому спектрі різноманітних технік та жанрів, переважно зроблені в період з 2017 – 2019 роки. Zenko gallery планує видати альбом-книгу нових творів та теоретичних концепцій Олексндра Клименка,  яку планують презентувати вже восени.

Виставка проходитиме по 9 червня

Музей історії Києва
Б. Хмельницького, 7

бачите помилку, пишіть сюди
Поділитися сторінкою