EN RU

Оголошено детальну програму KHARKIV PHOTO FORUM

Оголошено детальну програму KHARKIV PHOTO FORUM

KHARKIV PHOTO FORUM

Текст організаторів:

Вже на низькому старті: до початку KHARKIV PHOTO FORUM залишилось трішки більше тижня. І ми активно готуємося та залучаємо найкращих міжнародних та українських експертів сьогодення до участі в обговоренні питань, щодо ґрунтовного аналізу та контекстуального дослідження Харківської школи фотографії.

KHARKIV PHOTO FORUM відбудеться 18-21 серпня 2020 року в онлайн-форматі за підтримки Українського Культурного Фонду. 

1 ДЕНЬ | 18.08 

“Харківська фотографія: минуле і сьогодення”

початок об 11:00

мова – українська, російська, англійська 

Модераторка – Тетяна Павлова

В межах першого дня феномен Харківської школи фотографії, її провідні персоналії будуть представлені в світлі мистецтвознавчих, культурологічних, філософських досліджень українських та закордонних теоретиків, включно з молодою харківською школою, що виникла в контексті культивування рефлексії на тему фотографії, започаткованої ще в 1970-ті роки в колі групи “Врємя”. Доповіді покажуть притаманну Харківській школі фотографії експансію, яка простягається в часі і просторі. Певне коло авторів, що склалися в Харкові, або в річищі його естетики, живуть і працюють в різних куточках світу. У своїх презентаціях спікери розкриють свої концепції щодо непересічного явища, включно з поглядами на його територіальні й хронологічні рамки.

Лекторки та лектори: 

Тетяна Павлова «До історії Харківської школи фотографії” 

Надія Бернар-Ковальчук 

“Зірка Олега Мальованого в каламуті пізньорадянської естетики”

Олександра Осадча 

“Відшукуючи фотографію-як-мистецтво: теоретичні погляди Юрія Рупіна в контексті офіційного дискурсу фотографії пізньорадянського періоду”

Бела Логачова 

“Акціонізм у фотографії харківської школи та нові медіа мистецтва 2000-х: галерея-лабораторія “SOSka”

Адам Мазур 

“Пеніс та друзі. Придивляючись до одержимості чоловічими геніталіями в Харківській школі”

Олена Петровська 

“Фотогенія революції”

Томас Шершень 

“Знівечені образи історії (Борис Михайлов, Євгеній Павлов)”

Катерина Яковленко і Галина Глеба 

“Місце травестії: чи був квір у харківській фотографії?”

Віталія Щелканова 

“Дискурс тілесності у фотографії Ігоря Чекачкова”

Тетяна Кочубинська 

“Героїчне у вразливості. Харківська фотографія кінця 1980-х – початку 2000-х”

Презентація монографії Тетяни Павлової “Український авангард: Харків”

початок о 19:00

мова – російська 

Книга, яка розпочалася з відкриття феномену Харківської школи фотографії, реконструює історію образотворчого авангарду Харкова як потужного осередка традиційних і нових мистецьких медій, що в свій час виходили на авансцену художнього життя міста, створюючи його унікальну субкультуру. 

 

2 ДЕНЬ | 19.08 

Між Заходом та Сходом: зв’язки українських фотографів 

початок об 11:00

мова – англійська

Модератор – Валентин Однов’юн

Другий день буде присвячений темі перетину харківських фотохудожників з колегами з-за кордону, взаємному натхненню та впливу один на одного, офіційним та неформальним зв’язкам з кураторами, галереями та фестивалями з різних кутків Європи. Презентації частково охоплюють період між війнами; час появи міжнародного сприйняття фотографії як мистецтва у 1960-1970-х роках та появи аматорських фотоклубів, які служили платформою для фотомистецтва; а також початок 1990-х років зі створенням сучасної та комерційної фотографії у країнах колишнього Радянського Союзу. 

Лекторки та лектори:

Федора Паркман “Плутане прийняття української та радянської фотографії у міжвоєнній Чехословаччині” 

Валентин Однов’юн 

“Балтійські і українські фотографи: соціальні взаємозв’язки, візуальні інспірації”

Агне Нарушіте 

”Незакінчена справа Незавершеної дисертації: Борис Михайлов та «Естетика нудьги» у Литві”

Володимир Парфенок 

“Мінська та харківська фотографія 1980-90-х: віртуальні зустрічі, перетини, взаємні впливи”

Каміло Ракана 

“Критичний підхід до фотографії Євгенія Павлова, представлений в ICR в Парижі в рамках виставки «Un Homme chapitre IV, La Mer Morte», листопад 2018 року. Куратор Каміло Ракана”

Крістіан Кортегард Мадсен 

“Більше Менше – деконструююча фотографія Сергія Святченко”

Фей Доулінг 

“Нова ілюзія: деконструкція зображення в сучасній художній фотографії”

“Останні роки СРСР: Київ, Харків, Москва” – розмова Олексія Шульгіна та Віктора Марущенка.

початок о 19:00

мова – російська

Модерує – Максим Горбацький 

 

3 ДЕНЬ | 20.08 

Сучасні процеси інституціоналізації Харківської школи 

початок о 12:00

мова – російська

Проєкт “Музей фотографії” – розмова Сергія Лебединського та Вікторії Бавикіної

Презентація монографії Надії Бернар-Ковальчук “Харківська школа фотографії: гра проти apparatus”

початок о 14:00

мова – українська

Заснована на дослідницькій роботі, проведеній в рамках мистецтвознавчої програми Університету Сорбонна, Париж, книга розкриває множинні джерела та експериментальний характер фотографічної творчості представників одного з найяскравіших феноменів українського сучасного мистецтва. В радянському андеграунді, під уламками імперії або на київських барикадах харківська фотографія вже більш як півстоліття визначається іронією, критичним поглядом на медіум та колективною дією.

(основной)

Круглий стіл з учасниками Харківської школи фотографії

початок о 16.00

мова – російська

Модератор – Олександр Ляпін

 

4 ДЕНЬ | 21.08 

Круглий стіл “Історія рухомих картинок. Нові медіа в українському сучасному мистецтві”

початок об 11:00

мова – українська, російська

Модераторка круглого столу – Яніна Пруденко

Захоплення новими медіа в українському сучасному мистецтві з’являється одночасно з його народженням в Україні – на початку 1990-х. Не зважаючи на цей факт, майже 30-ти річна історія українського медіамистецтва досі лишається на пів анекдотичною, напів забутою. Круглий стіл в рамках Харківського Форуму Фотографії, присвячений історії цього художнього явища стане чи не першою спробою зібрати дослідників і очевидців розвитку українського медіа арту різних поколінь та з різних регіонів України.    

В рамках дискусії будуть висвітлені особливості розвитку медіа арту останніх трьох десятиліть у Харкові та Луганську (Антон Лапов), Полтаві (Антон Усанов), Києві (Олександр Соловйов, Наталя Манжалій, Надія Пригодич, Катерина Яковленко), Херсоні (Макс Афанасьєв), Одесі (Михайло Рашковецький), Львові (Богдан Шумилович), Івано-Франківську (Анатоль Звіжинський). 

Круглий стіл за участю дослідників і дослідниць з різних регіонів України стане нагодою підняти питання, які давно чекають на відповіді: 

Що відрізняє український медіа арт як художнє явище в цілому і в конкретних регіонах? 

Чи можна взагалі говорити про український медіа арт, як про цілісне явище?

Чи є він самодостатнім явищем або ж епігоном західних і східних закордонних впливів?

Як сильно вплинули західні інституції (як, наприклад, ЦСМ Сороса) на становлення українського медіа арту та яку роль зіграли вони в цьому становленні? 

Які міжрегіональні зв’язки існували у історії українського медіа арту?

Чим пояснюється маргінальний статус українського медіамистецтва в Україні та коли з’являться його профільні художні, дослідницькі та освітні інституції?  

Крім міжнародної наукової конференції в рамках Форуму буде працювати 4 онлайн-виставки, присвячені харківській фотографії.

Започаткування KHARKIV PHOTO FORUM стане наступним кроком на шляху до реалізації стратегії підвищення уваги світової академічної спільноти до феномену Харківської школи фотографії. 

ОРГАНІЗАТОРИ ФОРУМУ: Колекція Гриньових та Український клуб колекціонерів сучасного мистецтва. Проєкт реалізується за підтримки УКФ. 

 

МІТЄЦ надає авторам текстів та героям сюжетів майданчик для вільного висловлювання, але залишає за собою право не поділяти їхні погляди.