Меню

НОВИЙ КАРФАГЕН


Олена Афанасьєва (Херсон) про роботи FUTURE-IN-THE-PASTMUSEUM в просторі Urban CAD. Спецпроєкт «Дні херсонського арту на МІТЄЦ».

 

«Новий Карфаген»

Макс Афанасьєв, Олена Афанасьєва

На мапі Скадовська 5 років тому незнайома дівчина позначила нову локацію – руїни молокозаводу. Бач, сталкери теж їздять на море, але швидко від нього втомлюються. Сталкерів тягне в post-industrial. Хоча хіба лише сталкерів? Тисячі, мільйони туристів щороку їздять дивитися на руїни в Грецію, в Італію, в Туніс і на Кіпр. Руїни молокозаводу виглядають майже так само.

Важко чітко артикулювати причину, з якої приваблює вигляд руїн. На картинах художників античні руїни з’являються вже у Середньовіччі. У XVIII столітті через зображення руїн художники намагалися показати своїм сучасникам велич древніх цивілізацій. А потім декаданс XX століття, а потім «Enjoy decline» (© Микола Гоманюк) – мем-слоган Херсона XXI століття. Тож, декому подобається сам процес руйнування і занепаду. Але як може подобатися те, що підтверджує марність усіх людських зусиль і досягнень? Повертаючись до туристів, невже мільйони людей реально відчувають естетичну насолоду при вигляді зруйнованих будівель? Важко в це повірити, адже коли йдеться про руйнування місцевої архітектури, всі хором пишуть «як добре було б це відреставрувати». Але потім їдуть, купують квитки і дивляться на руїни за свої власні гроші. І не дай боже поставити якійсь «новодєл». Здається, справа лише у часі, точніше – у його кількості.

Наука майбутнього – це археологія. На неї працювали покоління наших батьків, дідів, наших пра-пра-пра… І всі ми зараз теж працюємо на неї.

Інформація про проєкт в Urban CAD :

Центр культурного розвитку «Тотем»

Future-In-The-Past Museum

В рамках проекту «Пост-індустріальна спадщина як мистецтво» за підтримки Програми ґрантів Harald Binder Cultural Enterprises (HBCE).

Організація HBCE заснована істориком та меценатом Гаральдом Біндером, спрямована на підтримку міждисциплінарних проектів культури, мистецтва і освіти та сприяє сталому розвитку цих напрямів в Україні. Одним з основних завдань HBCE є підтримка формування інституції сучасного мистецтва “Арт Центр Фабрика Повидла” у Львові.

Детальніше: www.hbce.com.ua

Про проект

Коли колишнє виробництво вже не є актуальним, індустріальному простору настає час змінюватися. Арт-ревіталізація – термін вже давно знайомий; ми наполегливо продовжуємо розкривати культурні та мистецькі перспективи пост-індустріальних просторів, створювати для них новий наратив. Та цього разу ми спробуємо піти трохи далі. Ми не лише досліджуємо пост-індустріальний простір, збираємо артефакти і історії, надихаємося ними, переосмислюємо – ми намагаємося зазирнути у майбутнє, сховане у минулому. Наші думки, наші мистецькі висловлювання потрапляють в те, що ми назвали «Future-In-The-Past Museum», адже музеєфікація – доволі чесний спосіб взаємодії з часом, з простором, з собою. Ти начебто залишаєш собі можливість повернутися і ще раз поглянути на те, що сьогодні здається актуальним. Чи буде так завтра? Завтра покаже.

 

бачите помилку, пишіть сюди