Меню

НОВИЙ КАРФАГЕН


Олена Афанасьєва (Херсон) про роботи FUTURE-IN-THE-PASTMUSEUM в просторі Urban CAD. Спецпроєкт «Дні херсонського арту на МІТЄЦ».

 

«Новий Карфаген»

Макс Афанасьєв, Олена Афанасьєва

На мапі Скадовська 5 років тому незнайома дівчина позначила нову локацію – руїни молокозаводу. Бач, сталкери теж їздять на море, але швидко від нього втомлюються. Сталкерів тягне в post-industrial. Хоча хіба лише сталкерів? Тисячі, мільйони туристів щороку їздять дивитися на руїни в Грецію, в Італію, в Туніс і на Кіпр. Руїни молокозаводу виглядають майже так само.

Важко чітко артикулювати причину, з якої приваблює вигляд руїн. На картинах художників античні руїни з’являються вже у Середньовіччі. У XVIII столітті через зображення руїн художники намагалися показати своїм сучасникам велич древніх цивілізацій. А потім декаданс XX століття, а потім «Enjoy decline» (© Микола Гоманюк) – мем-слоган Херсона XXI століття. Тож, декому подобається сам процес руйнування і занепаду. Але як може подобатися те, що підтверджує марність усіх людських зусиль і досягнень? Повертаючись до туристів, невже мільйони людей реально відчувають естетичну насолоду при вигляді зруйнованих будівель? Важко в це повірити, адже коли йдеться про руйнування місцевої архітектури, всі хором пишуть «як добре було б це відреставрувати». Але потім їдуть, купують квитки і дивляться на руїни за свої власні гроші. І не дай боже поставити якійсь «новодєл». Здається, справа лише у часі, точніше – у його кількості.

Наука майбутнього – це археологія. На неї працювали покоління наших батьків, дідів, наших пра-пра-пра… І всі ми зараз теж працюємо на неї.

Інформація про проєкт в Urban CAD :

Центр культурного розвитку «Тотем»

Future-In-The-Past Museum

В рамках проекту «Пост-індустріальна спадщина як мистецтво» за підтримки Програми ґрантів Harald Binder Cultural Enterprises (HBCE).

Організація HBCE заснована істориком та меценатом Гаральдом Біндером, спрямована на підтримку міждисциплінарних проектів культури, мистецтва і освіти та сприяє сталому розвитку цих напрямів в Україні. Одним з основних завдань HBCE є підтримка формування інституції сучасного мистецтва “Арт Центр Фабрика Повидла” у Львові.

Детальніше: www.hbce.com.ua

Про проект

Коли колишнє виробництво вже не є актуальним, індустріальному простору настає час змінюватися. Арт-ревіталізація – термін вже давно знайомий; ми наполегливо продовжуємо розкривати культурні та мистецькі перспективи пост-індустріальних просторів, створювати для них новий наратив. Та цього разу ми спробуємо піти трохи далі. Ми не лише досліджуємо пост-індустріальний простір, збираємо артефакти і історії, надихаємося ними, переосмислюємо – ми намагаємося зазирнути у майбутнє, сховане у минулому. Наші думки, наші мистецькі висловлювання потрапляють в те, що ми назвали «Future-In-The-Past Museum», адже музеєфікація – доволі чесний спосіб взаємодії з часом, з простором, з собою. Ти начебто залишаєш собі можливість повернутися і ще раз поглянути на те, що сьогодні здається актуальним. Чи буде так завтра? Завтра покаже.

 

МІТЄЦ надає авторам текстів та героям сюжетів майданчик для вільного висловлювання, але залишає за собою право не поділяти їхні погляди.                 Бачите помилку, пишіть сюди