EN

МИКОЛА БІЛОУСОВ ПРО ПРОЗОРИЙ РИНОК І СПАДКОЄМНІСТЬ ЕЛІТИ

Репліка Миколи Білоусова (Київ). Текст мовою оригіналу можна прочитати тут.

 

У мене вже кілька місяців на столі лежить звіт про польські аукціонні торги за 2018 рік, підготовлений Artinfo. Я не володію польською мовою, тому десь здогадуюся, десь консультуюся, але є речі очевидні це прозорий європейський ринок. Там відомо скільки і які є роботи, якого автора, за якою ціною продано. І це робить сферу торгівлі творами мистецтва відкритою, ясною і зрозумілою.

Чи є тіньовий ринок торгівлі творами мистецтва в Польщі та з якою часткою? Так, думаю, що є. І частка чимала. Але все ж це ніяк не применшує значущості відкритих результатів. Зацікавлені в інформації можуть подивитися і проаналізувати.

У звіті по кожному автору вказано кількість виставлених робіт, число проданих робіт, ціну. Все це дозволяє на такому специфічному ринку, як артринок, робити певні прогнози, вибудовувати стратегічну лінію і ставитися до образотворчого мистецтва як до однієї з галузей економіки. Відповідно, це має колосальне значення для культури.

Що мені найбільше сподобалося?

Ціновий діапазон робіт від 1000 до 1 300 000 доларів.

Найдорожчу роботу легально продали (прошу звернути увагу) за 1 300 000 $.

Це невеликий твір, портрет, створений Виспянським в 1904 році. З наведених результатів торгів видно, що найбільш популярними та дорогими є роботи, створені в 1900-1930-і роки.

Про що це говорить?

Це говорить про спадкоємність польської культури та про спадкоємність еліти, про усталені історичні пріоритети.

 

Микола Білоусов

 

Переклад здійснено за підтримки «Українського культурного фонду».

МІТЄЦ надає майданчик для вільного висловлювання, але залишає за собою право не поділяти погляди героїв порталу.