EN

НАВІЩО КУРУВАТИ СВІТ / WHY CURATE THE WORLD


Зустріч з Георгом Шольхаммером (Відень), що відбулася 7 лютого в рамках Set Art Laboratory в Музеї Івана Гончара (Київ). Запис транслюється мовою оригіналу (англійська).

 

Текст організаторів:

Розмова з куратором Георгом Шольхаммером “Навіщо курувати світ?”.

Навіщо курувати світ?
Кураторство сьогодні все більше слідує структурі псевдо-універсалістського глобалізму, або сегрегативного регіоналізму, часто легітимованого анти-гегемонною логікою.

В своїй інтервенції віденський куратор, видавець та автор Георг Шольхаммер відстоюватиме більш конспіративну та специфічну форму виставкового виробництва (виставкової політики), переповнену привидами та формами, що трансформуються, перетворюються, а часто й розчиняються, та слугують провідниками в контр-публічне. Цей світ кураторства сповнений моторошними зміщеннями та проявами кошмарного, а констеляції реального існують в ньому як надмір подвоєних форм.

Георг Шольхаммер – видавець, автор та куратор, живе та працює у Відні (Австрія).
Разом з Хедвіг Загсергубер, був куратором Київської бієнале 2015 “Київська школа”.
Георг є одним із засновників та головним редактором впливового австрійського журналу про мистецтво “Springerin” та головою австрійського офісу європейської мережі ініціатив у сучасному мистецтві tranzit.

Шольхаммер працював над багатьма міжнародними культурними проектами, такими як Документа, Маніфеста, Бієнале в Венеції, Сан Пауло, та Гюмрі, “Солодкі шістдесяті”, L’internationale, “Колишній Захід”, Віденський фестиваль, Віденьский ярмарок. Він є засновником “Товариства Юліуса Коллера”.
З 2004 по 2007 був головним редакторм документи 12, де він заснував та редагував “журнали документи 12”. Разом з Хедвіг Заксенгубер був арт-директором Віденського арт-ярмарку в 2011.

Зараз він є головним радником Катерини Дьоготь в проекті “Штирійська осінь”, та членом правління мистецької колекції “Контакт” Ерсте банку та Фундації Ерсте в Відні.

З 1992 викладає теорію сучасного мистецтва в Університеті мистецтва та промислового дизайну в Лінці.
Вибрані проекти:

“Мистецтво в пейзажі данних”, Венеція, 2019; “Місто завтра – життя та загробне життя радянського міста”, Єреван, Мінськ та Третяковська галерея, Москва, 2019; “Ким був 1968?”, Лінцський музей сучасного мистецтва, Лінц, 2018; “Чия Європа?”, мандрівна академія, 2016-2019; “Юліус Коллер. Анти виставка однієї людини”, Варшавський музей сучасного мистецтва, Музей сучасного мистецтва Відня, Музей сучасного мистецтва (Больцано). 2015-2017, Вірменський павільйон на Венеційській бієнале архітектури 2014, “Паралельна модерність”, Бієнале Сан-Паулу, 2014, “Неспокій форм”, Сецесіон, Відень, 2013, “Радянський модернізм”, Архітектурний музей Відня, Відень, 2012, “Моменти”, Центр мистецтв та медіатехнологій, Карлсруе, 2012, Маніфеста 8, Мурсія, 2010 (разом з tranzit.org)

Проект створено за підтримки «Арт простору Set», Kusum Foundation, Мitec, Музей Івана Гончара

Кураторки: Леся КульчинськаМарія Вторушина 

Група МІТЄЦ:

Video: Ната Катериненко

Production: Анастасія Данилюк

Editing intern: Лілія Левицька

МІТЄЦ надає майданчик для вільного висловлювання, але залишає за собою право не поділяти погляди героїв порталу.