EN

МИСТЕЦТВО ЗСУ. ВИСТАВКА “ГЕРЦЬ. 18++”


Об’єднання “ТОВ ТГШ” представило проєкт “Герць – виставка войовничого сарказму та праведного глуму 18++” у дніпровському Будинку архітектора.

 

Герць, як ментальна зброя та інструмент творення майбутнього

Мрії та пророцтва українців здійснюються: кримську морську бавовну, появу в ООН бойових птахів, кажанів та їх роль у звільненні Херсона заздалегідь передбачили ініціатори інтерактивної виставки “Герць — виставка войовничого сарказму та праведного глуму 18++”, яка відбулася у Дніпрі.

Учасники та організатори підрахували, що у порівнянні з місяцем, що передував початку мистецької акції, їхні зусилля з програмування найближчого майбутнього на перемогу України у війні проти загарбника та непохитна віра відвідувачів виставки у ЗСУ, сприяли стрімкому просуванню українських Сил оборони на Херсонському напрямку, забезпечили приріст у +150% знищених окупантів та на +60% підвищили кількість знищених українськими захисниками крилатих ракет рф.

Як розповіли АрміяInform автори та організатори виставки — митці творчого об’єднання “ТОВ ТГШ”, за час роботи виставки (20 жовтня — 20 листопада) деякі роботи, представлені в експозиції, отримали своє відображення у світових новинах і з фотографічною точністю передбачили майбутню реальність.

Триптих дніпрянина Сергія Бурбело був написаний цього року ще до ураження кримського мосту та бавовни, яка сталася у Севастопольській бухті. Митець майже до метра передбачив місце пожежі на мосту у своїй роботі “Кримський міст”.

Вибухи у Севастопольській бухті відбулися вже під час роботи виставки. Пророцтво знову здійснилося — на полотні “Севастопольська бухта” одночасно палають чотири кораблі.

Третя картина теж натякає на неминуче палання окупантів в українському Криму. А  ракурс на деокупований острів Зміїний констатує, що паром, таки, не гумовий… Він просто бездонний)

Бойові птахи, випестувані в інсталяції Хтивого Каратєля “Льотна школа бойових гусей” теж не підвели. У перший тиждень роботи виставки “чайки” приземлили два російські винищувачі Су на території рф. На другий тиждень постпред рф небензя з трибуни ООН поскаржився на те, що буцімто в Україні розпочали роботу біохімічні лабораторії з вирощування бойових птахів, кажанів та комарів.

Як стверджує автор інсталяцій “Комплекс біохімічних лабораторій”, окрім птахів та концепту “Бойових бджіл”, знищувати окупантів допомагала ще інсталяція, що виготовляла настоянку на кажанах “Скаженівка”. Небезпечну рідину за допомогою руху спротиву передавали вже відомим широкому загалу херсонським відьмам. І результат теж не забарився: Херсон – це завжди Україна!

Як зазначають автори робіт, серед яких є військовослужбовці, вимушені переселенці та місцеві митці — поєднання трагічного, героїзму та усвідомлення унікальності моменту, які спонукають допомагати, творити, захищатися і сміятися з ворога — це герць сьогодення.

“Танок вільних людей на своїй землі сьогодні танцюють всі українці — це страшний, але й прекрасний момент, коли відчайдушна краса герцю до смерті лякає ворога і демонструє нації на що ми разом здатні.

Інсталяції, скульптури та картини, зібрані у експозиції “Герць — виставка войовничого сарказму та праведного глуму 18++” наслідують давню козацьку тактику здобуття ментальної перемоги над ворогом ще до початку битви.

Глузування з ворога і зневага до смертельної небезпеки, яку демонстрували козаки перед битвою, танцюючи під стрілами і кулями противника, це і є герць — психічна атака на вороже збіговисько та розпалювання бойового азарту у лавах козацького війська.

Українські бойові традиції застосування гумору, самоіронії, кепкування та дотепного глузування є унікальним військово-політичним інструментом. Бездоганне володіння герцем — у крові українців, це і є тим, що називається ідентичністю.

Козаки гинули під час глузування зі смерті, але герць ніколи не припинявся. На місце полеглих звитяжців ставали інші, раз за разом перетворюючи ворожі навали на родючий чорнозем”, — говорять організатори.

Учасники “ТОВ ТГШ”, які називають себе Товариством Обмежених Відповідальністю, також повідомили, що проаналізували яким був ефект від зусиль митців та участі відвідувачів — адже виставка була інтерактивною і передбачала від всіх причетних певного залучення.

За даними Генштабу ЗСУ, протягом 20 жовтня – 20 листопада кількість ліквідованих окупантів склала 17 650, або на +5 810 (+ 149, 07%) більше, ніж за  період 20 вересня – 20 жовтня. Кількість збитих крилатих ракет ворога склала 151, або на +61 (+59,6%) більше, відповідно.

За словами Дмитра Коломойцева — автора інсталяції “Вівтар Перемоги” та концепції становлення віри в ЗСУ як нової провідної релігії українців, його інсталяція демонструє сучасному глядачеві майбутню картину світу. Це фіксація моменту, коли нова релігія неминуче розділиться на декілька самостійних течій, але залишиться об’єднаною єдиною ідеєю і, відповідно — канонічним пантеоном Пророків, Героїв, Подій, Місць, Предметів та Документів. Кожен з цих моментів митець фіксував щодня від початку війни у замальовках, які й склали концептуальну основу значної частини виставки.

Для формування образів майбутнього і сьогодення, окрім власноруч створених з відчуття моменту та підручних матеріалів, Дмитро у своїх композиціях також використовує трофеї і речі з минулого. Чимало з них стали частиною, або ідеєю для створення інших експонатів та наріжних концепцій “ТОВ ТГШ”.

Одна з таких речей на “Вівтарі Перемоги” — промисловий радянський вимикач з фабричними написами “СТОП” і “МОСКВА”, що близько 20 років тому поїхав з Дніпра до Севастополя і нещодавно дивним чином опинився знову у Дніпрі, й відповідно — на “Вівтарі Перемоги”. Під час його камерної презентації сформувалося коло однодумців, які вирішили висловити у суспільство і Всесвіт своє бачення і ставлення до війни, яка знову завітала у край, звідки мало хто з загарбників повертався живим, і одиниці — хто наважувався це повторити.

На наступний день після урочистого натискання на червону кнопку флагман чф рф ракетний крейсер москва пішов відомим шляхом на дно. Разом з його ідеологічним баластом імперського шовінізму.

Сергій Добровольський не став стримувати себе і створив відповідну інсталяцію та низку аплікацій на тему рефлексій щодо спільного радянського минулого з агресором. Автор замислюється над різницею в інтерпретації сенсів і цінностей колись “братніх народів” у межах еволюції/деградації одного покоління.

Також не зжалилися навіть над тими, кого і в тепловізор не видно, карикатурист Максим Паленко і скульптор та художник Володимир Купянський , а також митець з позивним Автор Невідомий з програмним погруддям “Римський портрет поганої людини”.

Окремо слід розглянути роботу Сергія Мочаліна “Апокаліпсис”, яку було написано у 1999 році, коли про події та персоналії, які сьогодні можна впізнати на полотні навіть не йшлося. Портретна схожість образів, хронологічна цілісність подій, їхнє історичне та логічне поєднання у віддзеркаленому у контексті сьогодення досі здаються неможливими.

Як розповідають організатори виставки, після утоплення російського флагмана, наступне масове натискання кнопки “СТОП МОСКВА” відбулось напередодні відкриття виставки «Герць» і як результат — цього разу ранком не встояв кримський міст.

“Під час виставки доступ до кнопки  отримали всі охочі як-слід висловитись на адресу окупанта і побажати загарбнику аж по-вінця всякого…. Як наслідок, чф рф вдруге залишився без флагмана, перетворився на флотилію і частково втік до новоросійська, де його привітала неминуча бавовна. Красива і корисна квітка також завітала на околиці Херсона на інші гостинні ділянки фронту з гарними новинами про виключення зі списків окупантів у кількості по 1,5-2 батальйони щодобово. І проводжали “за” й у Дніпро ЗСУ ворога красиво. Не дуже виглядали лише російські дипломати — точніше, валізи, в які путін наклав своє внутрішнє бачення майбутнього на розгляд цивілізованого світу, але  в ООН та на саміті G20 ніхто їх відкрити так і не наважився.

Українці у боротьбі за своє життя, свободу та незалежність змусили світ серйозно замислитися над суб’єктністю України, в якій нашій державі ще нещодавно відмовляли. І над тим, яким буде світ після нашої перемоги. Але то їхні проблеми — нам своє робити”, – зазначив один з співрозмовників.

Результатом своєї першої колективної виставки учасники творчого об’єднання задоволені та стверджують, що відгуки відвідувачів та критиків надихнули їх на ідею поширення набутого досвіду у більшому масштабі.

“Зусиллями команди творчого об’єднання «ТОВ ТГШ» у ході практичних випробувань перспективної дослідно-конструкторської роботи «Грець 18++», доведено ефективність і доцільність бойового застосовування ментальної зброї в умовах сучасної війни.

Принцип її дії та спосіб ураження противника базується на використанні енергії колективно-свідомого прагнення українців до абсолютної свободи особистості та, водночас, створення ефективної і відповідальної громади, що вкупі не суперечать ідеї права приватного погляду на спосіб власного життя, смерті, добробуту й уяви майбутнього.

Демократичні традиції українського суспільства і невпинне бажання покращення навколишнього простору та наповнення його сенсами розвитку, дозволяють програмувати майбутнє й різко змінювати парадигму сучасності. Кумулятивний ефект від усвідомлення і артикуляції українцями ідей, час яких настав, неминуче змінює хід історії і зупинити це неможливо.

Саме цей феномен і лежить в основі механізму дії проекту “Грець 18++”. Продукуючи з історично-культурного спадку та архетипічних образів новий матеріальний контент, що відображає колективне бачення українцями картини майбутнього, митці творчого об’єднання “ТОВ ТГШ” успішно запрограмували перебіг подій майбутнього та з фотографічною точністю передбачили його неминучість.

На думку команди розробників дослідно-конструкторської роботі “Грець 18++”, результати та набутий досвід свідчать, що подальші творчі і практичні напрацювання з застосування ментальних засобів ураження ідеологічного противника  мають бути продовжені та екстрапольовані на конкретні напрямки зусиль з відбиття збройної агресії рф”, – звітують організатори.

Наразі виставка войовничого сарказму та праведного глуму трансформується та переїжджає на нову локацію, а деякі експонати розпочинають самостійну подорож селами і містами України, що були звільнені від російського окупанта, або зазнали руйнувань внаслідок ворожих атак.

“Вірте — сьогодні порядок денний майбутнього формують ЗСУ!” —, наголошують митці «ТОВ ТГШ».

Кореспондент АрміяInform

 

Кураторка проєкту Тетяна Гавриш (Дніпро).

 

 

 

МІТЄЦ надає майданчик для вільного висловлювання, але залишає за собою право не поділяти погляди героїв порталу.