
26 грудня 2022 — 8 січня 2023 року Асортиментна кімната у партнерстві з Іншою Освітою проводить мистецьку резиденцію «Коли оповідь було перервано?»* на Хаті-Майстерні для художни_ць, дослідни_ць, куратор_ок та музейних працівни_ць. Програма надає простір для роботи над персональними й груповими проєктами з особливим фокусом на мистецьких та кураторських практиках, які працюють з комеморацією досвіду війни.
Текст організаторів:
Дедлайн заповнення заявок: 4 грудня 23:59
https://inshaosvita.typeform.com/to/BGzWRzIJ
https://inshaosvita.typeform.com/to/BGzWRzIJ
Резиденція покриває витрати учасни_ць на проїзд, проживання, добові, подорожі під час навчально-ознайомчих візитів програми, а також надає кураторський супровід та кошти на виробництво та/або презентацію фінальних проєктів.
Контриб’ютор_ки: Оксана Баршинова, Вікторія Донован, Нікіта Кадан, Олексій Радинський, Ірина Склокіна, Олександр Маханець, Антон Усанов, Анастасія Холявка, Дмитро Чепурний, Богдан Шумилович
Куратори: Дмитро Чепурний та Антон Усанов
Ознайомчі візити програми: 6 січня 2023 року — візит до музеїв села Криворівня Верховинського району, зустрічі з колекціонер_ками та музейними працівни_ями. Робоча поїздка відкриватиме для учасників та учасниць резиденції роботу локальних музеїв Гуцульщини. Планується відвідати: Музей Параски-Плитка, Візит-центр Верховинського національного природного екопарку, Музей старожитностей, колекція Ярослава Зеленчука, Музей Михайла Грушевського, Музей фільму Тіні забутих предків.
Розклад резиденції
25 листопада — 4 грудня 2022 року — прийом заявок на Open Call
6 грудня 2022 року — оголошення результатів відбору
26 грудня 2022 — 8 січня 2023 року — резиденція на Хаті-Майстерні
28 січня 2023 року — відкриття виставки фінальних проєктів у Івано-Франківську.
6 грудня 2022 року — оголошення результатів відбору
26 грудня 2022 — 8 січня 2023 року — резиденція на Хаті-Майстерні
28 січня 2023 року — відкриття виставки фінальних проєктів у Івано-Франківську.
Російський імперіалізм діє в Україні через стирання історії. Сьогодні ми можемо добре уявити собі численні форми насилля, які не є випадковими, а реалізують послідовну політику знищення життів, середовища, включно з його багатовидовими стосунками та мовами вираження. Метафора перерви у питанні «Коли оповідь було перервано?» може розумітися як стирання-знищення й закінчення певної темпоральності. Проте вона також має прихований потенціал та звільняє місце для нових наративів. Учасни_цям пропонується реалізувати свої проєкти в форматі роботи-перепочинку.
Переймаючись нагальними викликами, що постали внаслідок загарбницької війни Росії проти України, резиденція створює можливості для багатосторонньої підтримки мистецьких, кураторських та музейних практик створюючи безпечний простір для професійного діалогу у віддаленому селищі посеред карпатських гір. Програма прагне дослідити різні форми фіксації досвіду війни та сучасні «архіви», що можуть бути розгорнуті у проєктах музеєфікації війни, а також вкотре засвідчити здатність до співпраці традиційного музею та сучасного мистецтва. Серію подій програми присвячено презентації різних художніх, архівних та музейних ініціатив, спрямованих на збереження досвіду війни. Учасни_ці матимуть можливість працювати на партнерських засадах з цифровими колекціями проєкту — Медіархіву Центру міської історії Центрально-Східної Європи. У фокусі роботи: знайдені зображення, вернакулярні фотографії, відеозаписи, нотатки про сни, щоденники, ілюстрації, аудіозаписи тощо.
На тлі загарбницької війни музеї одними з перших на ряду з освітніми закладами зазнають впливу агресивної політики Росії, колекції потребують термінових дій для збереження, а спадщина потребує ревізії та аналізу наративів. Колишній суспільний договір щодо надії на мир й можливість розв’язання гібридної війни на сході України скасовано, нині діє новий — орієнтований на кінець війни через звільнення усієї території України й покарання агресора через військову поразку. Якими мають бути концептуальні засади нового музею цієї тривалої війни? Якою є роль мистецтва та його просторів уяви задля продукування післявоєнного майбутнього?
Нова темпоральність, у якій живуть люди в Україні потребує навички життя у драматичному часі, де історичні події змінюють одна одну. Повномаштабне російське вторгнення на всіх напрямках, облога Маріуполя, наступ на Київ, другий етап війни на Донбасі, контрнаступ на півночі й півдні, звільнення Харківщини, звільнення Херсону, ядерна погроза та напади на цивільну інфраструктуру. Яка музейна експозиція може мати таку інтенсивність? Чи є питання про збереження пам’яті ключовими для майбутнього? Чи є наше минуле нашим натхненням до опору та стійкості зараз?
Програма резиденції охоплює теми: цифрових практик архівування, деколонізації, політики пам’яті, ревізії музейних експозицій, периферійної історії мистецтва та репрезентації війни засобами мистецтва. Програма пропонує критичну перспективу на архівні й комеморативні практики та зосереджена на їх осмисленні через створення нових проєктів.
«Коли оповідь було перервано?» — це п’ята групова резиденція, що ініційована Асортиментною кімнатою (Акти відчаю, 2020, куратор_ка: Анна Потьомкіна, Алекс Вілсон; Тіло на землі, 2021, куратори: SOMA Майстерня; Робоча кімната, 2022, кураторка: Леся Хоменко; Резиденція про майбутнє, куратор_ка: Борис Філоненко та Катя Бучацька) та перша, що відбувається у зимовий сезон.
Дедлайн заповнення заявок: 4 грудня 23:59
https://inshaosvita.typeform.com/to/BGzWRzIJ
—
* Нікіта Кадан, Запам’ятати момент, коли оповідь було перервано, 2014.
Назва резиденції цитує роботу художника Нікіти Кадана, що являє собою інсталяцію, яка відтворює руїни Донецького краєзнавчого музею.
https://inshaosvita.typeform.com/to/BGzWRzIJ
—
* Нікіта Кадан, Запам’ятати момент, коли оповідь було перервано, 2014.
Назва резиденції цитує роботу художника Нікіти Кадана, що являє собою інсталяцію, яка відтворює руїни Донецького краєзнавчого музею.
МІТЄЦ надає майданчик для вільного висловлювання, але залишає за собою право не поділяти погляди героїв порталу.