Проєкт «Доторкнутися до мистецтва» у Миколаївському художньому музеї ім. В.В. Верещагіна.
Текст організаторів:
Українські моделі знялись в фотопроекті «Цифрова колекція художнього музею: Фарфор», де «почаювали» зі старовинними експонатами порцелянової колекції Миколаївського художнього музею ім. В.В. Верещагіна.
Подібний підхід до промоції та популяризації культурної спадщині вже успішно апробований у світовій практиці, та є досить новим для українських музеїв.
«Ці світлини є частиною промо музейної колекції фарфорових виробів. По суті для більшості миколаївців це нові експонати, адже 90% з них раніше ніколи виставляли широкій аудиторії. Тому музейний фарфор став доступним для відвідувачів. І цим символічним жестом ми показали, що можна доторкнутися до мистецтва, фактично взяти його в руки. У нових вітринах та каталозі роздивитись з усіх боків, та взаємодіяти з ним віртуально за допомогою створених 3D моделей», – розповідає про ідею фотопроекту Євген Гомонюк, менеджер з комунікацій Агенція розвитку Миколаєва.
Ідею допомогли втілити в життя фотограф Ілля Кошковський та директорка модельної агенції Glyanec Олександра Волкова. Образ моделей створив магазин жіночої одягу та аксесуарів Annanas Shop.
Моделі «чаювали» в стінах музею зі старовинними чашками та блюдцями з Франції та Німеччини кінця XVIII – XX ст.
В рамках проекту оцифрували, дослідили та каталогізували біля 300 одиниць фарфору: предмети посуду (чашка, блюдце, ваза, соусник, тарілка тощо) та порцелянові фігурки. Це вироби з країн Західної Європи (Німеччини, Австрії, Франції, Англії, Іспанії), Східної Європи початку XIX – середини XX ст. (України, Польщі та Росії) та Східної Азії XX ст. (Японії та Китаю).
Проект з оцифрування музейних фондів реалізує Агенція розвитку Миколаєва за підтримки Українського культурного фонду.