Текст організаторів:
Опішня матиме бренд-стратегію, комунікаційну стратегію, що враховує розвиток соціальних мереж громади, урбаністичне дослідження, архітектурний проєкт Центрального парку в Опішні та дизайн-код вулиці Незалежності.
Команда архітекторок Місто-сад виходила з пропозиції об’єднання Центрального парку і головної вулиці селища: “Ми зважали на те, що центр активно використовується для відпочинку, прогулянок та масових свят, але спеціальних умов для цих активностей поки не існує. Тому, наша ідея полягала у тому, щоб перетворити цю частину у променадний осередок, де буде однаково добре усім. Окремої уваги заслуговує й новий ландшафтний дизайн, що вдало поєднує наявні рослини, зокрема, відомі опішнянські сливи, й нові, які є невибагливими й легко пристосовуються до середовища.”
Концепція бренду включає нові стратегічні та архітектурні візії громадських просторів містечка, яке має величезний потенціал стати туристичним центром та комфортним місцем для мешканців громади. У роботі з Опішнею команда відштовхувалася від дослідження історії й сьогодення, природного ресурсу та, звичайно, гончарного спадку.
Оновлений візуальний стиль розрахований для привернення уваги туристів, які захоплюються українським етнографічними мистецтвом — керамікою. Опішня – це насамперед центр українського гончарства, що й відобразилося в головному елементі айдентики — логотипі. Він оформлений у вигляді знаного керамічного посуду — макітри, яку традиційно використовують для подачі галушок.
“Закладену у стратегію ідею живого, природнього та тактильного життя ми передаємо через айдентичний прийом — колаж з природніх та тактильних текстур (деревини, каміння, листя, кераміки тощо), які складаються в абстрактну художню композицію. В наших композиціях складно побачити конкретику, але можна відчути ідею втіленого живого життя, а також дух вільної майстерні, в яку кожен може приїхати і спробувати щось створити”, – розповідають дизайнерки Orchidea.
Колаж у плоскому форматі використали як додатковий прийом з використанням аплікаційних ілюстрацій глечиків, природних елементів та фірмових страв у поєднанні з орнаментальними малюнками Опішні.
Нова айдентика громади враховує ключові напрямки діяльності, для яких розроблялися окремі елементи оформлення, які допоможуть громаді ще краще просувати ідеї живих ремесел й традицій. Наприклад, упаковка для вареників, які можна оформлювати у фірмову пачку та пропонувати на продаж.
Візуальний стиль не оминув компоненти навігації ОТГ, яка допоможе орієнтуватися в оновленому парку, дізнаватися про визначні місця та маршрути вело-доріжок.
Власне, команда очікує, що нова концепція бренду Опішні стане вдалим прикладом розвитку невеликих містечок, де багата локальна спадщина може інтегруватися з сучасним урбаністичним контекстом. Ознайомитися з проєктом більш детально можна за посиланням:
www.opishnya.misto-sad.com.ua
Проєкт було реалізовано на запрошення селищного голови Миколи Різника та за підтримки Опішнянської громади.
Ідея проєкту: Місто-Сад
Команда:
Євгенія Кулеба – керівниця
Данилюк Анастасія – менеджерка проєкту
Наталія Губенко – бренд-стратег та концепт-мейкер
Марія Борисова – дослідниця
Єлена Орап – архітекторка
Ірина Білоконська – архітекторка
Ірина Мазур – ландшафтна дизайнерка
Візуальний стиль: Orchidea
Команда:
Лєра Шапошнікова – арт-директорка та дизайнерка
Крістіна Говоруха – дизайнерка