До 15 января в PinchukArtCentre (Киев) можно посмотреть проект Саши Курмаза (Киев).
Кураторський текст:
Мармурові янголи з луками трусили в тінях маленькими пісюнами, натягували луки і безтурботно сміялися над смертю”.
інсталяція, 2016
знайдені матеріали, журнали, артефакти, фотографії, відео, перформанс
У своїй виставці Саша Курмаз звертається до проблеми обмеження «зображення» та ставить питання, де лежить межа між тим, що дозволено побачити, а що підлягає забороні, та хто відповідальний за визначення цієї межі. Поштовхом до створення проекту стала ситуація, що виникла під час роботи автора з художнім колективом Фонду Мазоха над спільним проектом, який через юридичні колізії не відбувся.
У цій роботі порушується питання про можливості мистецтва: чи може воно існувати автономно, незважаючи на особливості суспільства, в якому воно створюється та показується? Чи його все-таки можуть спіткати обмеження, спричинені традиціями, громадським смаком, релігією, політикою або законом? Раз утрутившись у царину мистецтва, ці соціальні сфери радше накладають на нього заборони, аніж захищають його свободи на висловлювання.
Інсталяція складається з вітрини з візуальними матеріалами та перформансу. Візуальний «вміст» пов’язано з різними формами перешкоди і втручання у твір мистецтва, як-от традиції, агресія, інституціональна (само)цензура, вандалізм, закон та політична упередженість, а перформанс стає метафорою цих перешкод.
Назву виставки взято з роману українського письменника Олеся Ульяненка (1962–2010) «Жінка його мрії», наклад якої 2009 року було вилучено внаслідок цензурної заборони Національної комісії з питань моралі.
Подивитись проект можна з вівторка по п’ятницю з 17:30 до 20:30 та у вихідні з 12:00 – 21:00