EN RU

ЛЮДИ ПІД ЧАС ЗАНЯТЬ МИСТЕЦТВОМ ЗДАТНІ ВІДКРИВАТИСЯ

ЛЮДИ ПІД ЧАС ЗАНЯТЬ МИСТЕЦТВОМ ЗДАТНІ ВІДКРИВАТИСЯ

 

Ольга Куц (Донецьк-Львів) про проєкт «МІТЄЦ. Реабілітаційний простір», мистецький досвід та наслідки війни. За підтримки  «Українського культурного фонду», 2021 рік.

 

Ваші очікування від проєкту?

Я сподіваюсь, що мене зустрінуть, як митця. Можливо, я теж принесу користь іншим. Також хочу дізнатися трохи більше про сучасне мистецтво від молодого покоління.

Крім того, це дуже специфічна команда і компанія. Учасники дуже вмотивовані і патріотичні. Приємно зустрічати дієвих людей, яким не байдужа Україна з патріотичної точки зору.                                                    

Ви також спілкуєтеся у психотерапевтичній групі. Це Ваш перший досвід терапії?

Так, можна розмовляти, бо тебе справді слухають. У когось щось болить, а я, можу відчути — в чому проблема, і як не підказати людині щось корисне?

Як мистецтво зможе допомогти військовим?

Мистецтво — це частина культури.

Ще у 5 років батьки водили мене у гуртки. Спочатку на танці, потім у художній гурток, що був вище поверхом. А потім пішло: студія, художня школа, художнє училище і Академія мистецтв у Львові. Закінчила спеціальність художника текстилю, два курси моделювання.

ЛЮДИ ПІД ЧАС ЗАНЯТЬ МИСТЕЦТВОМ ЗДАТНІ ВІДКРИВАТИСЯ

 

А після навчання шила одяг для священників різних конфесій протягом 7 років.

Мені здається, що в один час я вчилась із Сергієм Захаровим, можливо, та ми не впізнаємо один одного  — забули чи змінились з віком. Виявилося, що ми в один час ходили в одну художню студію.

Тепер я освічений художник. Але незважаючи на це, я все ще намагаюсь зрозуміти мистецтво глибше. Коли продають мистецтво, купують не предмети, а емоції. Тобто цінність предмету визначається у тому, наскільки вона собою передає ці емоції.

Ось, наприклад, дитячі малюнки можуть бути пронизливими і змістовними. А професійний художник за вимогливістю до техніки у процесі може загубити ту якість передачі емоцій пережитого. Не можу сказати, добре це чи погано.

 

ЛЮДИ ПІД ЧАС ЗАНЯТЬ МИСТЕЦТВОМ ЗДАТНІ ВІДКРИВАТИСЯ

Коли я декілька років працювала у школі, я зрозуміла, що для школярів, їх батьків і навіть вчителів уроки малювання – це урок для відпочинку. Я так не вважаю, адже ціль – не навчитись малювати, а ознайомитися з творами і художниками, зацікавити та навчити повазі до візуального мистецтва. Цей предмет достойний поваги не менше за літературу.

Ви живете у Львові, і вам доводится їздити на заходи проєкту. Як сім`я ставиться до вашої діяльності?

Сім‘я підтримала, тому я і наважилася взяти участь. До того ж і мій чоловік —  ветеран АТО, також долучився до участі у проєкті. Ми — команда, тому ділюся враженнями з чоловіком після занять.

У війні перемога відбувається не тільки на полі бою, а й у тилу, у щоденній праці всередині кожного.

Чоловік спочатку працював будівельником, потім пішов у війська, добровольцем у ЗСУ.

Після того, як він повернувся, особливо ображало ставлення лікарів та соц. захисту, які казали: «Ми тебе не посилали вбивати братів». Ті люди, що не брали участь у військових діях, чи не тікали від війни, не розуміють нас.

 

ЛЮДИ ПІД ЧАС ЗАНЯТЬ МИСТЕЦТВОМ ЗДАТНІ ВІДКРИВАТИСЯ

 

Ви вважаєте потрібним передавати воєнний досвід дітям?

З дітьми обов’язково треба ділитись досвідом: якщо ми не скажемо, вони вичитають з інших джерел інший погляд. Тому треба доносити свою версію, ділитися думками і судженнями.

Чи може мистецтво допомогти передати цей досвід?

Мистецтво може послугувати засобом звільнення емоцій і занурення у світ, де немає повсякденних клопотів. Люди під час занять більш здатні відкриватись.

Журналістська група: Даша Колесник, Шевчук Аліна.

Опис проєкту: 

АРТ-ТЕРАПІЯ ВЕТЕРАНІВ АТО / ООС ТА КОЛИШНІХ В’ЯЗНІВ «ДНР / ЛНР»

«МІТЄЦ. РЕАБІЛІТАЦІЙНИЙ ПРОСТІР” — інноваційна програма мистецько-психотерапевтичної реабілітації ветеранів АТО / ООС та колишніх в’язнів «ДНР / ЛНР». Над втіленням його у життя працюють команди двох громадських організацій — «МІТЄЦ» та «Львівський психоаналітичний інститут ментального здоров’я».

Впродовж 9 місяців учасники програми беруть участь у 8 майстер-класах із різних видів мистецтва: графіки, живопису, фотографії, кераміки, колажу, ленд-арту, саунд-арту та перформативного танцю. Майстер-класи проводять провідні українські митці: Олексій Аполлонов, Олена Придувалова, Валерій Мілосердов, Сергій Якунін, Олександр Миловзоров, Катерина Свіргуненко, Альона Мамай, Богдан Мороз та ін. Фінальним акордом проєкту стане створення арт-буку та розробка методики психотерапевтами.

Під час майстер-класів з учасниками програми працюють фахові психотерапевти, психоаналітики. А професійні художники — Сергій Захаров (колишній в’язень «ДНР») та Дмитро Коломойцев (ветеран АТО). Ведуть художні щоденники та фіксують арт-терапевтичний процес.

КУНГФУ ВІД МИСТЕЦТВАКУНГФУ ВІД МИСТЕЦТВАКУНГФУ ВІД МИСТЕЦТВА

 

МІТЄЦ надає майданчик для вільного висловлювання, але залишає за собою право не поділяти погляди героїв порталу.
Матеріали за темою
КРЕАТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ НЕ ОЗНАЧАЄ, ЩО ЦЕ – АРТ-ТЕРАПІЯ
КРЕАТИВНА ДІЯЛЬНІСТЬ НЕ ОЗНАЧАЄ, ЩО ЦЕ – АРТ-ТЕРАПІЯ
В АТО ЦІКАВІШЕ, НІЖ ТУТ, ТУТ - ТЯЖКО
В АТО ЦІКАВІШЕ, НІЖ ТУТ, ТУТ - ТЯЖКО
ВАДИМ ВЕЙДІ
ВИСТАВКА ВАЛЕРІЯ МІЛОСЕРДОВА
ВИСТАВКА ВАЛЕРІЯ МІЛОСЕРДОВА
ГРУПА
ДАЙ ЗНАК, ЩО ТИ ПОРУЧ
ДАЙ ЗНАК, ЩО ТИ ПОРУЧ
ДМИТРО КОЛОМОЙЦЕВ, СЕРГІЙ ЗАХАРОВ
ЖИВОПИС. МАЙСТЕР-КЛАС ОЛЕКСІЯ АПОЛЛОНОВА
ДОСВІД ВІЙНИ
ЖОРСТКА УКРАЇНІЗАЦІЯ ЗМОГЛА Б ОБ’ЄДНАТИ КРАЇНУ
ЖОРСТКА УКРАЇНІЗАЦІЯ ЗМОГЛА Б ОБ’ЄДНАТИ КРАЇНУ
З БОЛЕМ, КРОВ‘Ю НАРОДЖУЄТЬСЯ НАЦІЯ
З БОЛЕМ, КРОВ‘Ю НАРОДЖУЄТЬСЯ НАЦІЯ
КУНГФУ ВІД МИСТЕЦТВА
ЛІДІЯ ГУЖВА. УЧАСНИЦЯ ПРОЄКТУ "МІТЄЦ. РЕАБІЛІТАЦІЙНИЙ ПРОСТІР"
ЛІДІЯ ГУЖВА. УЧАСНИЦЯ ПРОЄКТУ "МІТЄЦ. РЕАБІЛІТАЦІЙНИЙ ПРОСТІР"
ЛЮДИ ВІЙНИ - ІНШІ
ЛЮДИ ВІЙНИ - ІНШІ
ЛЮДИ ПІД ЧАС ЗАНЯТЬ МИСТЕЦТВОМ ЗДАТНІ ВІДКРИВАТИСЯ
ЛЮДИ ПІД ЧАС ЗАНЯТЬ МИСТЕЦТВОМ ЗДАТНІ ВІДКРИВАТИСЯ
ЛЮДИ, ЯКІ ТАМ НЕ БУЛИ, НЕ МОЖУТЬ НАС ЗРОЗУМІТИ
ЛЮДИ, ЯКІ ТАМ НЕ БУЛИ, НЕ МОЖУТЬ НАС ЗРОЗУМІТИ
МАЙСТЕР-КЛАС З ФОТОГРАФІЇ. ПІДСУМКИ
МАЙСТЕР-КЛАС ОЛЕКСІЯ АПОЛЛОНОВА (ЗАВЕРШАЛЬНИЙ)
МАЙСТЕР-КЛАС ОЛЕКСІЯ АПОЛЛОНОВА. ЧАСТИНА ДРУГА
МАЙСТЕР-КЛАС ОЛЕКСІЯ АПОЛЛОНОВА. ЧАСТИНА ТРЕТЯ
МАРИНА ТЕЛЕПНЬОВА
МИ ПОВИННІ РОЗВИВАТИСЯ І ВІДТВОРЮВАТИ ПРЕКРАСНЕ
МИ ПОВИННІ РОЗВИВАТИСЯ І ВІДТВОРЮВАТИ ПРЕКРАСНЕ
НЕБО. ПРОЄКТ ОЛЕНИ БОЙКО
НЕБО. ПРОЄКТ ОЛЕНИ БОЙКО
ОБЛИЧЧЯ СЕРГІЯ ЗАХАРОВА
ОБРАЗИ СЕРГІЯ ЗАХАРОВА
ОЛЕНА БОЙКО
ПІДСУМКИ МАЙСТЕР-КЛАСУ КАТЕРИНИ СВІРГУНЕНКО
ПРЕЗЕНТАЦІЯ ЮЛІЇ МАЙБОРОДИ НА МАЙСТЕР-КЛАСІ ВАЛЕРІЯ МІЛОСЕРДОВА
ПРО ВОЄННУ ФОТОГРАФІЮ
ПРО ВПЛИВ ДИТИНСТВА НА СПРИЙНЯТТЯ ТРАВМАТИЧНОГО ДОСВІДУ
ПРО КУЛЬТУРУ ТА ПСИХОТЕРАПІЮ
ПРО ЛЮДИНУ ТА ВПЛИВ МИСТЕЦТВА НА ЇЇ ЖИТТЯ
ПРО МИСТЕЦТВО ТА ПСИХОТЕРАПІЮ
ПРО ПОСТТРАВМАТИЧНИЙ СТРЕСОВИЙ РОЗЛАД
ПРО ПСИХОТЕРАПЕВТИЧНУ ДОПОМОГУ НА ВІЙНІ
ПРО ПСИХОТЕРАПЕВТИЧНУ ДОПОМОГУ НА ВІЙНІ
ПРО СИТУАЦІЮ В УКРАЇНСЬКІЙ ПСИХОТЕРАПІЇ
ПРО СПОВІДЬ ТА ПСИХОТЕРАПІЮ
ПРО ТИХ, ХТО ЙДЕ НА ВІЙНУ
ПРОЄКТ ДЛЯ МЕНЕ - ЦЕ ГРА
ПРОЄКТ ДЛЯ МЕНЕ - ЦЕ ГРА
ПРОСТІ ПИТАННЯ ДМИТРУ КОЛОМОЙЦЕВУ
ПРОСТІ ПИТАННЯ ДМИТРУ КОЛОМОЙЦЕВУ
ПСИХІАТРІЯ ТА ПРОЄКТ "МІТЕЦ. РЕАБІЛІТАЦІЙНИЙ ПРОСТІР"
ПСИХОТЕРАПІЯ – ЦЕ РОЗРЯДКА, ВІДПОЧИНОК
ПСИХОТЕРАПІЯ – ЦЕ РОЗРЯДКА, ВІДПОЧИНОК
ТАМАРА ДОВГИЧ
У КОЖНОГО З НАС СВІЙ ДОСВІД ЦІЄЇ ВІЙНИ
У КОЖНОГО З НАС СВІЙ ДОСВІД ЦІЄЇ ВІЙНИ
ЩОДЕННИК ДМИТРА КОЛОМОЙЦЕВА
ЩОДЕННИКИ ПРОЄКТУ. МІСЯЦЬ ПЕРШИЙ