EN

КОМПОЗИЦІЯ, ЗАСОБИ ТА СЕКСУАЛЬНЕ НАСИЛЬСТВО


Лекція Джессіки Зиховіч «Проти форми: композиція, засоби і сексуальне насильство у роботі Бруно Шульца і Нікіти Кадана» відбулася 16 листопада в 18.30 в Музеї сучасного мистецтва Одеси (переклад росіською).

Текст організаторів: 

У центрі уваги лекторки перебував аналіз способів, якими наративи жертва/герой, вуаєризм, і дефіцит товарів/ринків та/або мовчання змінюють інтерпретації ґендерного насильства, особливо під час погромів. Твори Нікіти Кадана в експозиції проекту «(не)означені» спонукають глядачів переоцінити це мовчання. Лекторка розвинула ці образи Кадана та пов’язала розмову про них із внутрішніми та зовнішніми аспектами історії життя і творчості Бруно Шульца – з його малюнками й текстами про феноменологію, а також дебатами, які точаться навколо Шульца як митця на перетині декількох національних наративів. Водночас контекст Галичини, де вперше з’явилося поняття «мазохізму», буде розглянуто як приклад «банальності зла» у центрі економіки емоцій, яка продовжує спонукати сексуальне насильство усюди: через трансформування у “невидиму” ієрархію влади, офіційну риторику держави та інші механізми дисциплінування і контролю над людським тілом.

 

Джессіка Зиховіч — антропологиня, критикиня і перекладачка. Досліджує питання ґендеру, історичної травми, прав людини й тілесності у транснаціональних контекстах. Авторка книжки «Основа: мистецтво, активізм і фемінізм в Україні у 2004–2014» (вийде у видавництві Університету Торонто). Засновниця неприбуткової освітньої ініціативи smART (smartkiev.com), дописувачка до видання «Atlantika Collective» (atlantika-collective.com). Працює в Університеті Альберти в Канаді.

МІТЄЦ надає майданчик для вільного висловлювання, але залишає за собою право не поділяти погляди героїв порталу.