Меню

KHARKIV PHOTO FORUM

Белла Логачова «Home exercises»

Текст організаторів:

Протягом чотирьох днів KHARKIV PHOTO FORUM (18 по 21 серпня 2020 року) проходили наукова конференція, круглі столи, презентації книг та 4 віртуальні виставкові проєкти, серед яких виставка харківських молодих фотографів та фотографок – Photo History.

Студенти та викладачі кафедри «Візуальні практики» Харківської державної Академії дизайну і мистецтв у низці фотопроєктів простежують історичні та іконографічні точки дотику з генерацією митців, які створили Харківську школу фотографії, інтегрувавши фотографію в українське мистецтво. Викладачами є учні фотографів з першого покоління школи: Белла Логачова навчалася в Олександра Супруна, Павло Зайцев – у Євгенія Павлова. Наскрізною темою виставки є рефлексія на феномен Харківської школи фотографії, її змістову й технічну специфіку (зокрема, експерименти з улюбленими техніками групи «Время»).

На виставці представлені два ретроспективні проєкти Белли Логачової, створені напередодні Майдану. «Продавщиці риби» (2013), який вона називає «народною серією жіночих портретів», нагадують про «ринки» Б. Михайлова, О. Супруна, Ю. Рупіна.

Другий проєкт Белли Логачової — «Домашні вправи» (2011–2012) — фотокнига, у якій ретушовані аналогові та цифрові світлини наклеєні на сторінки нотного зошита, знайденого на ринку букіністів у Харкові. Написані вручну коментарі дають поради щодо повсякденної домашньої гімнастики й розширюють її згадкою про ранкові ритуали вправ радянських часів.

Фотопроєкти молодих авторів розповідають про життя серед обмежень, перегукуючись із тематикою ранньої харківської фотографії. Спостереження фокусуються на звичних процесах, які розкриваються в незвичній площині:

— плавання («Золота рибка» Ярослави Репешко) як порушення рівності поверхні, як зміна форми й середовища;

Ярослава Репешко «Золотая рыбка»

— повсякденне спілкування молоді («Карантинні хроніки» Дарини Бердинських) в обмеженому просторі карантинного побуту;

Дарина Бердинських «Карантинні хроніки»

— обмеження думками про втечу і смерть («Не Фенікс» Аліни Костюк) і образ Фенікса, що стає рефлексивною мішенню іншого шляху;

— «колективні практики» як пошуки на теренах концептуальної фотографії. Їх здійснили Белла Логачова (як кураторка цього проєкту) і студентки Дарина Бердинських, Дар’я Гриб, Маргарита Золотарьова, Аліна Костюк,  Діана Кулинич, Аліса Маракова, Ганна Черкас, Варя Чорна.

Колективні практики рефлексії на ХШФ №1

І нарешті проєкт-дослідження Павла Зайцева «MD330-340». Він також апелює до важливих напрямів фотографічних практик ХШФ. Мовою апроприйованої фотографії автор розповідає про сюрреалістичні прогулянки в умовах самоізоляції. «За допомогою сервісу від Google я почав розглядати кожну вулицю району, де живу. На мапі Харкова вони позначені як мікрорайони з номерами від 330 до 340. У мене була можливість дослідити зовнішній вигляд кожної людини чи будинку аж до дрібних деталей. Особливість цього споглядання, яке я переклав на чорно-білу мову, полягає в тому, що зображення створені й оброблені не людиною, а алгоритмом сервісу, обличчя людей замилені, а у зв’язку з постійним пересуванням машини, на якій була встановлена камера, в кадрі виникають цифрові спотворення».

Кураторка проєкту Тетяна Павлова

Учасники та учасниці проєкту: Белла Логачова, Павло Зайцев, Дарина Бердинських, Дар’я Гриб, Маргарита Золотарьова, Аліна Костюк,  Діана Кулинич, Аліса Маракова, Ганна Черкас, Варя Чорна, Ярослава Репешко.

Організатори Форуму: Колекція Гриньових та Ukrainian Club of Contemporary Art Collectors. Проект реалізується за підтримки Український культурний фонд.

бачите помилку, пишіть сюди