
На пошту до МіТЄЦ цими днями було надіслано фото-листа з Національного Художнього Музею України (Київ), де значилося, що катапульта, яка брала участь у зіткненнях у Києві, може поповнити скарбницю національних цінностей. Співробітники музею пояснили, як вони прийшли до такого рішення.
Оксана Баршинова, завідуюча відділу мистецтва ХХ-ХХІ століття.
«Цими днями до нас прийшов скульптор Володимир Кузнєцов і сказав, що катапульта – це дивовижна сучасна скульптура, і що ми зобов’язані взяти її до музею. Показав її світлини і запропонував піти на неї подивитися. Вона виявилась і справді лаконічною, з ідеально вивіреними пропорціями, і могла б конкурувати з будь-якою сучасною скульптурою. Ми переговорили з людиною, яка відповідала за її конструювання, і дійшли висновку, що коли катапульта перейде у власність музею, ми її, як експонат народної творчості, розташуємо чи на майданчику перед музеєм, чи у його дворі».
На запитання чи збирається Нацмузей повнювати свої фонди і творами художників, які працювали увесь цей час на майдані, МіТЦУ відповіла головний хранитель фондів Юлія Литвинець.
«Так. Але не усіма. Основний принцип відбору – висока художня цінність. Зрозуміло, що усе, що творили художники на Майдані має історичну цінність, але вона не завжди дорівнює художній. Думаю, що і самі художники не схотіли б, щоб їхні роботи пилилися у фондах, і їх би не могли побачити відвідувачі музею».
Записав МіТЄЦ
23.02.2014 г.