Меню

ІЗ РОЗДІЛІВ НОВОЛОГІКИ


До 20 червня в арт-центрі Closer (Київ) можна побачити проєкт Юрія Пікуля (Київ) и Юрія Єфанова (Гурзуф) 

 

Зйомка: Ната Катеріненко, Дарина Шевцова. У сюжеті використані аудіо- та відеоматеріали, що увійшли до експозиції.

Текст галереї:

Арт-центр Closer запрошує на унікальний освітній захід, ініційований групою молодих вчених-експериментаторів в складі Юрія Пікуля і Юрія Єфанова. У своєму проекті дослідники діляться останніми теоретичними і практичними розробками в окремих областях науки, що називається «новологіка». Суть даного вчення викладена в маніфесті його засновників (Ю. Пікуля, Ю. Єфанова), уривок з якого наводиться нижче:

«… Світ зрозумілий, романтики і сентіменталісти сидять в кутку і плачуть, оскільки їхні почуття не потрібні ні мистецтву, ні науці. Ми всі знаємо: релігія користується останніми дурнями, а містик — це старомодний дивак. Новологіка — наука, здатна описати буття світу за допомогою найрадикальніших раціональних методів. Основи новологікі лягають в структуру всіх речей, об’єднуючи весь розрізнений і роз’єднаний світ під спільним знаменником принципів комбінаторних обчислень і опису світу в його числовому еквіваленті …»

 

Стенограма сюжету:

00:19 — 1:33

(З відео за участю Юри Пікуля)

Привіт, друзі. Займаючись пейзажем, я прийшов до висновку, що це — досить нудно, нікому не цікаво, і в своїх пошуках варіантів, що з ним можна зробити, звернувся до математики, спочатку — до геометрії. Читав підручники, збирав необхідну інформацію і поступово прийшов до комбінаторики. І в процесі її вивчення мені вдалося провести невеличкий експеримент і накласти принципи комбінаторики на звичайний сільський пейзаж. Я вибрав мотив нейтральний, простий, тому що справа тут не в сюжеті, а в пейзажі як такому. І вибрав для себе лінійні засоби: два напрямки.

1:45 — 3:01

Наступні умови такі, щоб із використанням двох напрямків ліній в результаті вийшло зображення пейзажу таким чином: лінії в різних варіаціях їх перетинів створюють структуру пейзажу, кожен сегмент різний і таким чином відрізняється небо від лісопосадки або поля. Тональність не має значення, важливо, щоб структура давала образ пейзажу. Я прийшов до того, що ці комбінації збираються в групи-кластери по чотири, і таких кластерів виявилося дванадцять штук.

Крім повних, завершених, кластерів є ще половинчасті. У чому їх половинчастість?

3:06 — 3:40

Візьмемо один з варіантів розташування вертикальних ліній, далі — всі можливі варіанти проведення через них діагональних. Деякі з них будуть повноцінними, деякі — половинчастими. Ось, наприклад, два приклади повноцінного варіанта.

3:49 — 4:21

Кожен з чотирьох сегментів має в своїй основі тільки один напрямок — вертикаль або діагональ. Давайте їх намалюємо.

Слід сказати, що, наприклад, ці два сектори однакові, але їх розділяє інший, тому вони не зливаються.

4:22 — 4:33

Ці два і ці. Ось так, навхрест. Це у нас номер 1.

4:37 — 5:28

Наступний варіант. Розташування вертикалей від лінії горизонту до низу, шукаємо для нього всілякі діагоналі, які будуть створювати повноцінну структуру. І так з усіма варіантами розташування вертикалей. Але тоді їх складно зібрати в групи. Я ж користувався методом трохи сліпим: малював вертикалі від лінії горизонту до низу теж навпроти і все будував на протилежностях.

5:37 — 7:05

Також складені вертикалі і діагоналі, але в цьому варіанті, на відміну від іншого, йде протиставлення через те, що верхня лінія йде під нахилом, відстані між вертикалями і діагоналями скрізь різні, виходить зміщення, але в цьому випадку мені потрібно щоб діагональ припадала між вертикалями, але через нахили лінії яка постійно «плаває». Мені це важливо, тому що десь я буду навмисне стикувати ці місця, а десь потрібно, щоб вони були розірвані. Але в цілому схема виглядає так. Вона близька до другої, тому що є прогалини і немає поки перетину діагоналей і вертикалей.

7:17 — 7:53

Четверта варіація. Первинний метод розташування прямиих практично такий же ж, тільки я їх місцями трохи поміняв, як в третьому варіанті. Єдина різниця між четвертим і третім варіантом в тому, що там не стикувалися діагоналі з вертикалями, а тут всюди йдуть в стик.

Знову ж присутні порожні місця і поки що немає перетинів.

8:02 — 8:33

П’ята варіація. У п’ятому кластері мої вертикалі і діагоналі вже захоплюють два сектори і розташовані за логікою протилежностей: якщо тут залишається незаповненим небо, то тут нижній сегмент.

8:34 — 9:16

(з відео за участі Юрія Єфанова та Єгора Анцигіна)

… залишається один камінчик і починається ретельне обсмоктування. У цей час відбувається наступне: з правої кишені штанів один камінчик перекладається в праву кишеню пальто, з лівої кишені штанів у праву кишеню штанів, і з лівої кишені пальто в ліву кишеню штанів. І цей обсмиоктаний камінчик кладемо в ліву кишеню пальто і таким чином в правій кишені пальто ми маємо свіжі нові необсмоктані камені і можемо продовжувати цикл обсмоктування…

9:18 — 9:40

І те ж відбувається з діагоналями, доповнюємо протилежними. П’ята варіація готова. Як і раніше, залишаються білі проміжки, але вже є одноразові перетини двох напрямних.

 

 

График работы выставки: Вт — Сб 13.00 — 18.00

 

Арт-центр Closer
Киев, ул.Нижнеюрковская, 31
e-mail: okprojectsmail@gmail.com

МІТЄЦ надає авторам текстів та героям сюжетів майданчик для свободного висловлювання, але залишає за собою право не поділяти їхні погляди.                 Бачите помилку, пишіть сюди