EN RU

Ігор Гусєв в Музеї західного і східного мистецтва (Одеса)

Ігор Гусєв в Музеї західного і східного мистецтва (Одеса)

20 лютого о 12.00

Текст організаторів:

Світ змінився. Нас закликають дотримуватись дистанції між собою: події «наживо», зустрічі стали виключенням з буденності, художники зачиняються в майстернях, а межа між цифровим та живим, — все більш умовна. Теорія В.Беньяміна щодо відтворюваності мистецтва — повністю втілена в життя.

Ігор Гусєв вважає, що сьогодні художнику не обов’язково шукати індивідуальну мову. Захисна маска на обличчі робить всіх однаково невпізнаними, отже — індивідуальності на існує. Є тільки самотність : доба, що наступила – завмерла і починає здаватися, що маятник знов хитнувся в бік постмодернізму.

Художник Ігор Гусєв відомий своїми акціями на вулицях та в несподіваних місцях, його «арт-рейдерство» інспіровано ситуативними пошуками аури речей, артефактів та творів мистецтва.

Але для роботи в музеях в нього інші стратегії. В лютому, в #Ragtime2.0 — підземеллі Музею західного та східного мистецтва, Гусєв показує проект «Дистанційні пісні», якій є продовженням виставки «Трансмузеум», що відбулась в парадних залах художнього музею. Ці проекти репрезентують ідею метамузею – особливого виміру простору та часу, в якому предмети мистецтва мають необмежені зв’язки, Гусєв розглядає твір мистецтва, як стан особливого культурного нашарування, яке в залежності від контексту легко змінює його зміст.

В новому проекті глядач побачить образи відомих європейських творів в дещо трансформованому вигляді: Гусєв поєднує музику, поезію та зображення, наслідуючи мистецьку практику синестезії — міксування властивостей різних видів мистецтва в одному творі. Щодо тематики, то художник, втілює мрію о «золотій добі» до-модерності, використовуючи при цьому класичний постмодерний інструментарій – цитування та дефрагментацію. За їх допомогою, художник показує крихкість природного, базового стану людини – стану свободи; доводить плинність тези про можливість єдності людей. Єдність, що тепер вимагає дозволу.

Як ілюзіоніст, Гусєв створює фантом, розігрує історію мистецтва, трансформує її в певний наратив, що підкоряється незвичним правилам: композицію побудовано синтаксично — вона утворюється в результаті штучних пауз, а не через принципи візуальної гармонії.

В проектi «Дистанційні пісні» ми не побачимо звичного глітч-ефекту, якого чекаємо від Гусєва. В цей раз глітч виходить за межу візуально-декоративних можливостей, змінює якість – деформується не стільки візуальність, скільки тканина самого образа, його простір. Реальність творів Гусєва, як завжди, — пластична та гнучка, але тепер вона описує час та вимір відчуження, показує простір відомих європейських творів мистецтва в умовах підкорення штучними правилам соціальної дистанції.

Виставка триватиме по 20 березня
З 11:00 до 17:00
Щоденно (окрім середи)

Квиток 40 грн

Одеський музей західного і східного мистецтва (WEartMuseum)
Пушкінська, 9, Одеса

МІТЄЦ надає майданчик для вільного висловлювання, але залишає за собою право не поділяти погляди героїв порталу.