EN RU

ГРЯЗНЕ

Виставку Антона Саєнка (Суми-Київ) можна подивитися в  Dymchuk Gallery (Київ)  до 7.02.2021 року.

Текст галереї:

10 грудня Dymchuk Gallery представляє виставку Антона Саєнка “Грязне”. Проект є продовженням тривалих експериментів митця з художньою формою та його роздумів про автономність мистецтва.

Ядром виставки є протиставлення живопису та фотографії. З одного боку – монохромні полотна з нескінченними живописними нашаруваннями. З іншого – роботи, що розповідають про село Грязне, де художник провів дитинство. Разом вони фіксують межовий стан, в якому співіснують документальне і вигадане, інтелектуальне та емоційне, минуле і теперішнє.

Кожне полотно Антона Саєнка – це своєрідна лабораторія живопису. Під видимою поверхнею криється безліч пластів: пейзажів, начерків чи однобарвних шарів фарби. Відтак його живописні роботи не варто сприймати як завершені об’єкти, котрі щось зображають чи розповідають якусь історію. Вони завжди є процесом пошуку особливої візуальності, в якій не залишилося предметності чи малюнку – лише живопис як марево, що не піддається словесному опису. Такий тип живопису потребує занурення в тонкі нюанси, непомітні з першого погляду.

Натомість фотографія є тим, від чого художник відмовився в живописі, – документальним зображенням. Невипадковим є те, що він звернувся до відображення дійсності саме в рідному селищі. Повернення до зображення стає поверненням до витоків, до ґрунту, який свого часу його годував. Цю останню метафору художник робить буквальною, створюючи об’єкт із землі, привезеної з Грязного.

Водночас, тут ми знову не побачимо явних історій. Це радше відображення культурного стану, з яким митець ідентифікує себе та своє середовище: периферійного, блукаючого, непевного.

За словами художника, йому цікаво віднаходити те, що нічого не означає і не символізує. Він пропонує глядачеві не прямолінійну розповідь, а суб’єктивне проживання моменту. У цьому випадку виставка – не підсумкове висловлювання, а радше три крапки в процесі нескінченних шукань.

Антон Саєнко

Народився 1989 року в місті Суми.

У 2019 році закінчив Національну академію образотворчого мистецтва і архітектури.

Навчався на курсах Kyiv Academy of Media Arts та Method Fund.

У 2018 перебував на резиденції GaudePolonia (Польща).

Займається живописом, інсталяцією, фотографією, перформансом, ленд-артом.

Живе і працює в Києві.

МІТЄЦ надає майданчик для вільного висловлювання, але залишає за собою право не поділяти погляди героїв порталу.
Матеріали за темою
"ТАРТАРАРИ" ДМИТРА КРАСНОГО
CLASSIFIED
ARTIST TALK
CОЗВЕЗДИЕ: САД - КОНОНОВ
GOING TO THE STRAWBERRY FIELDS
KULTUR-NATUR. ЛЕСЬ ПОДЕРВЯНСКИЙ
NONSYNCHRONISM
WHICH WAY… ЛОТТЕ АГГЕР, ВОВА ВОРОТНЁВ
АБСОЛЮТНАЯ ИНФЛЯЦИЯ. ВЫПУСК 1
АНТИЧНИЙ БЕСТІАРІЙ АНАСТАСІЇ ПОДЕРВ`ЯНСЬКОЇ
АНТОН САЄНКО
В РАСФОКУСЕ
ВОЛОДИМИР НАУМЕЦЬ, APL315.
ВИДОЗМІНЕНІ. SYNCHRODOGS
ВНИЗ КРОЛЯЧОЮ НОРОЮ
БОЯТИСЯ І ЧЕКАТИ
ВСЕ ПРО OPEN CALL
ГАРПІЇ АНАСТАСІЇ ПОДЕРВ`ЯНСЬКОЇ
ГЕРБАРІЙ МИКОЛИ МАЦЕНКА
ДЕКОРАТИВНІ ЕЛЕМЕНТИ
ДИМОФИКСАЦИЯ
ЄВГЕН САМОБРСЬКИЙ ЗАПРОШУЄ
ІНДУСТРІАЛЬНА КАЗКА ВАСИЛЯ ДМИТРИКА
ІНСТРУКЦІЯ. ВІДКРИВАЄМО КОНСЕРВИ ЗСЕРЕДИНИ
ДОРОГУ МОЛОДИМ
ЕКСКУРСІЯ ВОЛЬТА АГАПЄЄВА
ИНТРОСПЕКЦИИ
КРИТИЧЕСКИЕ РАЗМЫШЛЕНИЯ О КУРАТОРСТВЕ
МАКСИМ КОВАЛЬЧУК ТА МИКОЛА ЛУКІН
НАС ІЗ НАТЯЖКОЮ МОЖНА НАЗВАТИ ОДНИМ ПОКОЛІННЯМ
НАС ІЗ НАТЯЖКОЮ МОЖНА НАЗВАТИ ОДНИМ ПОКОЛІННЯМ
НЕЖНЯК. ЧАСТЬ 1
МИРАЖ XS 7QF
НЕЖНЯК. ЧАСТЬ 4
НЕЖНЯК. ЧАСТЬ 3
НЕЖНЯК. ЧАСТЬ 2
НЕНАЛЕЖНО ОБМЕЖУВАЛЬНИЙ ПОГЛЯД НА ПОРЯТУНОК
НОВАЯ СТРАНА ЗА МОИМ ОКНОМ
ОСТОРОЖНО, ПРОСТО ТАК
ПРОПАВШИЕ
РАЗГОВОР С АНДРЕЕМ ДЖЕРКОВИЧЕМ
САЛАМАНДРИ СЬОГОДЕННЯ
САЛАМАНДРИ СЬОГОДЕННЯ
СОЗВЕЗДИЯ. ЮРИЙ ЕГОРОВ, АЛЕКСАНДР РОЙТБУРД
СКАЖИ «НІ» КОЛЬОРОВИМ ТРУСАМ!
ТЕОРИЯ БОЛЬШОЙ ДИФФУЗИИ
УРЕЧЕВЛЕННЯ / OBJECTIFIED