EN

Гола Кімната / A Naked Room

Марія Ланько (Київ) про перевідкриття галереї The Naked Room (Київ) виставкою Катерини Лисовенко (Київ).

Текст організаторів: 

Після року “експортної” роботи в країнах Європи The Naked Room повертається із власною програмою. Простір на Рейтарській завжди був місцем зустрічі — галереї з книгарнею та кафе, мистецтва з глядачем, художника з колекціонером, й усіх один з одним. Повномасштабне вторгнення перервало програму, заплановану на 2022 рік, та розкидало засновників, художників і містян світом. Ми потребували інших ролей та практик — волонтерства, культурної дипломатії, служби на фронті. Та за рік роботи за межами країни ми як ніколи розуміємо важливість і цінність наших художників, власних голих стін та київського ком’юніті. Тому ми нарешті повертаємось.

З нагоди відкриття The Naked Room ми запрошуємо Катерину Лисовенко повністю зайняти простір, а наших гостей — зануритися у її світ.

До повномасштабного вторгнення Катерина послідовно працювала з традицією монументального живопису як засобу спротиву та збереження пам’яті. Її практику можна порівняти зі скринькою, призначеною для зберігання спогадів. Пам’ять та утопічний акт переродження видаються фундаментальними для творчої філософії художниці. Її роботи є символічним прихистком для людей, місць та ідей, що потребують захисту від зла, руйнування чи забуття:

В The Naked Room я хочу створити кімнату — це повинна бути прозора, дуже незатишна кімната, яка ніби розчиняється на очах, кімната НЕ для людини. Нас усіх поєднує зараз нестабільність того, що можна назвати домом, невлаштованість життєвих умов, невідоме майбутнє наших домівок і нас самих. Війна робить і міста, і нас самих голими і прозорими. Це той спільний досвід, про який я даю собі як художниці право говорити. 

Лисовенко часто звертається у своїй практиці до пропаганди як інструменту: її роботи 2020–21 років супроводжувалися девізом “Пропаганда світу моєї мрії”. У них Катерина поєднала міфологічну та релігійну іконографію з ідеєю постквірного способу життя. Її робити населяють люди різних гендерів, не-люди та природа як окремий суб’єкт. З повномасштабним російським вторгненням в Україну саме це співжиття опинилося під ударом, залишаючи позаду непридатний для існування світ. З лютого 2022 року роботи Катерини коментують звірства війни, трансгресуючи засоби пропаганди.

Не випадково ми починаємо з персональної виставки Катерини Лисовенко. Саме її твори останнього року стали для нас візуальними свідоцтвами розпачу, руйнувань і воєнних злочинів та водночас спротиву, сили й витримки — всього того, що описує боротьбу українців із російським вторгненням. 

Виставка із назвою “Гола кімната” рано чи пізно мала з’явитися у програмі The Naked Room. Однак, саме ця назва (за всієї формальної подібності до назви галереї) має геть протилежні конотації. The Naked Room задумувалася нами у далекому 2018 році як простір із необробленими (буквально “голими”) стінами, які кидають виклик формату класичної галерейної виставки та провокують на експеримент. “Гола кімната” Катерини Лисовенко, натомість, відсилає до “голого життя”, яким вже понад рік живуть усі без винятку українці. Марія Ланько та Лізавета Герман.

19 квітня запрошуємо вас відвідати The Naked Room тепер із власною програмою. Окрім «Голої кімнати» 2023 стане для галереї роком ще більшої кількості подій і персональних виставок Крістіни Мельник, Микити Кравцова, Саші Маслова, Дарії Кузьмич, Ксенії Білик та Єгора Анцигіна.

Приєднуйтесь до нас на відкриття експозиції Катерини та слідкуйте за новинами! Вхід вільний

hello@thenakedroom.com 

https://www.thenakedroom.com Рейтарська, 21 

щоденно з 12:00 до 21:00

МІТЄЦ надає майданчик для вільного висловлювання, але залишає за собою право не поділяти погляди героїв порталу.