Меню

Аноніми біля PinchukArtCentre

У серпні біля  PinchukArtCentre (Київ) відбулася анонімна акція, учасники якої пропонували робітницям центру 55 гривень за годину роботи. 

Анонімний текст учасників події, надісланий до редакції МІТЄЦ. 

У проміжок з 11 по 21 серпня біля центру сучасного мистецтва PinchukArtCentre були помічені неодноразові спроби залучити до художньої акції медіаторів і медіаторок PAC. Невідомі люди, які представились “художнім середовищем”, пропонували робітницям центру 55 гривень за годину роботи, що на певну кількість гривень більше за погодинну оплату в центрі. Працівниці центру, які погодились на дані умови, в рамках акції виконували свою роботу біля входу в PAC. Вони розказували про групу “Медіатори”, замість медіювання поточної виставки “Заборонене зображення”. Група“Медіатори” була активна в PinchukArtCentre з весни 2014 року і робила художні інтервенції в простір центру, звертаючи увагу на погані умови праці робітників й робітниць. Починаючи з 2015 року, “Медіатори” щорічно надсилають заявки на PAC Prize, пропонуючи, зокрема, запрошувати в центр усіх бажаючих для виконання ними функцій медіації, розміщати на виставках стілець для медіаторок чи виставляти в PAC документацію трудового конфлікту між медіаторським складом й адміністрацією центру. Однією із акцій групи було надсилання Алевтині Кахідзе медіаторського бейджу й значка після її зізнання в тому, що вона теж “медіатор”. Примітно, що художниця записала відповідь групі. Група заявляє що, як колишні робітники, вони позбавлені ілюзій щодо PinchukArtCentre, яке є потогінним підприємством, задачами якого є створення позитивного іміджу для вітчизняного мільярдера і зручних умов для його колекціонування об’єктів контемпорарі-арту. Попри всі публічні заяви, будь-що хороше, що створює PAC, — лише зовнішній ефект щодо цих задач, що підтверджується активним втручанням у роботу арт-центру менеджменту бізнес-імперії Віктора Пінчука, визиском робітників і художників, і навіть фактами цензури. 

Деякі з представників й представниць художнього середовища прокоментували дану акцію:

Коментарі медіаторів й медіаторок PAC:

A: “Ми не сидимо в приміщенні під час експозиції, це стояння може тривати до чотирьох годин, без книжок і телефонів. Робота дуже нервова, малооплачувана й декількох людей звільнили просто тому, що вони не прийшлись до вподоби керівництву, задавали багато питань. Добре, хоч почали контракти підписувати, бо ще півроку тому половина людей працювала на чесному слові. Я не знала, що були люди до мене, яких вказані питання турбували теж.”
Б: “Багато працювати, мало платять, мені не подобаються наші футболки. Класно, якби завжди те, що я медіюю, так співпадало з тим, про що я думаю. Дякую за акцію!” 

В: “Не брала участі, тому що мене все задовольняє. Добре, що нам взагалі платять. Відвідувачі сприймають нас, як волонтерів. Це сезонна робота, люди працюють по декілька місяців, от і я не планую затримуватись.”


Коментар відвідувача PinchukArtCentre Андрія:

“Тю, я думав, що оце, що дівчата там біля входу стояли, то це теж частина виставки. Хоч дізнався, як їхня професія називається.”

Коментар незалежної культурологині:

“Намагання максимально ефектизувати тіло позбавляє цим його внутрішньої змістовності через напругу, що постійно генерується задля виконання встановлених впорядковувальних приписів. Суб’єкт комунікації у цьому випадку розпадається внаслідок примусової інтенсифікації його тілесності і більше не спроможний до якісного медіювання смислів. Вихолощеність суб’єкта, яка утворюється у цій ситуації, заперечує принцип затребуваної праці від нього ж. Подібна організація перебування тіла у мистецькому просторі робить з медіаторки голу функцію обслуговувальної системи, де “торгівля” проінтерпретованим мистецтвом і його “невидимим” текстом для глядачів стає центральним важелем утвореної інституцією ситуації. Прагнучи будь що не залишити простір для обговорення і самокритики, ігноруючи щоразу заявки з критикою контексту такої праці, PAC деструктурує можливість вирішення наявних конфліктів, що у свою чергу призводить до деструктуризації себе як актуальної інституції сучасності.”

Коментар охоронця:

“Нам заборонили з медіаторами спілкуватись, але мені то що, усе одно я їх імен уже й не пам’ятаю, кожен день нові.”

Коментар незалежного арт-критика:
“Можливо, ці інтервенції були спрямовані на те, щоб підірвати імідж Віктора Пінчука, чия позиція заслабла після приходу Володимира Зеленського до влади. Або — це напад конкретно на Бйорна Гельдхофа, куратора PinchukArtCentre, після критики в його бік в статті на Bird in Flight. Найбільш вірогідно, що акцію влаштувала сама група “Медіатори” чи ще якісь аутсайдери, незадоволені, що їх не взяли на Pinchuk Art Prize.”

 

МІТЄЦ надає авторам текстів та героям сюжетів майданчик для свободного висловлювання, але залишає за собою право не поділяти їхні погляди.  

бачите помилку, пишіть сюди
Матеріали за темою
30 МЕТРІВ НАД РІВНЕМ МОРЯ
LIMINAL EDITION
NO GAME, NO NERO
АДЮЛЬТЕР
АЛГОРИТМИЧЕСКАЯ СЕМЬЯ
АНОНИМНОЕ ОБЩЕСТВО
БУРЯКОВА РЕВОЛЮЦІЯ
ВНИЗ КРОЛЯЧОЮ НОРОЮ
ЄВГЕН САМОБРСЬКИЙ ЗАПРОШУЄ
ГОЛОС ТОНКОЙ ТИШИНЫ
ГРУПА АЛЛОРА ТА КАЛЬСАДІЛЬЯ
ДОРОГУ МОЛОДЫМ
ЕКСКУРСІЯ ВИСТАВКОЮ ФЕДОРА ТЕТЯНИЧА
ЗУСТРІЧ З ВОЛОДИМИРОМ ОВЧАРЕНКО
ЗУХВАЛІСТЬ ТА МОЛОДІСТЬ
КТМ 5
МАРМУРОВІ ЯНГОЛИ З ЛУКАМИ ТРУСИЛИ В ТІНЯХ МАЛЕНЬКИМИ ПІСЮНАМИ
ПРО ПРЕМІЮ PINCHUKARTCENTRE
НА ГРАНИ
НА КОГО ТИ НАС ПОКИДАЄШ, БАТЬКУ НАШ?
ПЕРЕМОЖЦІ РАС 2018
ПАРКОММУНА С ТАТЬЯНОЙ КОЧУБИНСКОЙ И КСЕНИЕЙ МАЛЫХ
РАЗГОВОР С БРОНИСЛАВОМ ТУТЕЛЬМАНОМ
ПРЕДМЕТЫ СО СЛЕДАМИ НАТУРАЛЬНЫХ ПРОЦЕССОВ
РАС 2018. ПРОЕКТ АННЫ ЗВЯГИНЦЕВОЙ
СТРАТРАП ТРОЕЩИНА
СТАРТАП ТРОЕЩИНА 2
СЦЕНАРИЙ 2017-2018
СТЕНА НЕПОНИМАНИЯ
ТРИ СЕСТРЫ
ФОТОГРАФИЯ В МОЛОДОМ УКРАИНСКОМ ИСКУССТВЕ
ХРОНИКА ТЕКУЩИХ СОБЫТИЙ
ЩО Я ТУТ РОБЛЮ?
ЧТО ДУМАЕТ ПУБЛИКА
ЭТИЧЕСКОЕ ПЯТНО. 2016-2018