Фото Софії Бергинер
Сьогодні студенти НАОМА (Київ) продовжать діалог з викладачами, спровокований протестом Альни Мамай (Київ) проти системи освіти .
ХРОНІКА ПОДІЙ З КОМЕНТАРЯМИ ХУДОЖНИЦІ:
29.09.2016 р.
Об’ява Альони Мамай в ФБ:
“Друзі й подруги. Завтра о 9.30 ранку почну “Акцію в дверях” біля НАОМА (Вознесенський узвіз, 20). Буду сидіти в дверях, із листочками з історією про створення цієї акції, про прекариальний рух і академічну печаль поряд.
Можливо, мене за це випруть, адже я принципово не писала жодних робіт на академічний перегляд, та і акція з критикою Академії в нас може бути дуже ризикованою, але цей варіант мені подобається більше, ніж залишатись, де я є, в тих умовах, в яких я є і не займатись тим, чим я займаюсь.
Долучайтесь, сідайте разом зі мною в парадних дверях або в інших дверях Академії. Також можете написати свій текст про те, що вас турбує в НАОМА й покласти поряд з собою під час сидіння в дверях чи біля мене.

Фото Софії Бергинер
ТЕКСТ, написаний напроти Академії Альоною Мамай:
1. Академія – консервований помідор із розбитої банки
Ви заплутались у своєму слов’яноцентризмі, модерновому імпресіонізмі й козацькому бароко. Смішно мати диплом “мистецького” закладу, де викладачі не знають про перфоманс і відео-арт.
2. Академія – похмура в’язниця з Гатамілатами
Де в роботі, що виконує студент_ка, останнє слово завжди залишається за викладачем, за дверями переглядових майстерень.
3. Академія – місце, де сачкують усі
Як студентство, так і викладачі. Але, звичайно, я не можу закидати нічого викладачам – їм же по 80 років!
4. Академія – альма-матер холодного індивідуалізму
Де як студент_у\ці, так і викладачам радити комусь складно, адже всі ми – потенційні конкурент_и\ки. Студентська профспілка – ні, не чули.
Я не пишаюсь тим, що ті, хто тут навчаються, можуть називатись “мистецькою елітою”. Я хочу працювати тут, не міняючи фах після навчання.
Академіє?

Фото Софії Бергинер
АКЦІЯ:
Коли я почала писати крейдою свою критику академічної системи, вийшов охоронець й почав відпихати й проганяти мене з місця проводження акції. Сказав, що я наркоманка й чудовисько, а я полоснула, його, натомість, крейдою по ідеально вигладженому пальті, а коли він взяв мене за рукав, потягнув за собою й почав відбирати телефон, копнула ногою.
В кінці акції він сказав мені: “Ізвіні меня, дєтка”.
СОГОДНІ! 4 ЖОВТНЯ 2016 р.
1. Дослідження можливості комунікації з викладач_ами/ками
Завтра, 4 жовтня, у нас Вчена Рада. Це збір викладач_ів/ок, що проводиться раз на місяць і на якому виносяться й ухвалюються певні рішення адміністративного порядку.
Ми вирішили прийти туди невеликою групкою студентства разом із лідерами проф. кому й висловити свою пропозицію (текст пропозиції викладу наступним постом) про внесення змін до порядку проведення художньої ради.
Тобто, ми пропонуємо, щоб кож_ен/на студент чи студентка мали право знаходитись у своїй майстерні під час перегляду й захищати свої роботи за необхідності. Якщо нашу пропозицію ухвалять (проголосують за неї), вже з наступного перегляду нас більше не виганятимуть! Ця система вже довго працює у сценографів, сподіваємось, запрацює і на інших факультетах.
Процес Вченої Ради ми фільмуватимемо на телефон. Це дозволить зробити її більш відкритою, хоча б у цей раз, й дослідити можливість ефективної комунікації з адміністрацією. Ну і маємо ж ми знати, хто банить (або не банить) студентські ініціативи! ))
Щодо процесу фільмування загалом, на минулій Вченій Раді, представники проф. кому також знімали свої виступи й реакцію адміністрації, це в нас не нова практика.

Фото Софії Бергинер
2. Побудова діалогу зі студентством
У цю секунду ми обговорюємо (точніше, група обговорює, а я поки цей пост пишу ;( остаточний список питань для опитування студентства НАОМА, що ми його проведемо в середу. Питання будуть задані в тестовій формі (відповіді так/ні) й стосуватися змін та покращення устрою в НАОМА. Ці брошури ми роздаватимемо по майстернях, збираючи паралельно усні відгуки,
а також певну кількість їх залишимо при вході.
Результати опитування будуть використані для кординування подальших дій ініціативної групи. Долучайтесь до обговорення ініціативи і слідкуйте за подальшим розвитком подій!
Фото – чорновики пропозиції, що ми з Олександром Мироненко писали)
ПРОПОЗИЦІЯ ВІД СТУДЕНТІВ:
Пропозиція внесення змін до порядку проведення художнього перегляду, а саме: надання студентам та студенткам НАОМА права бути присутніми в аудиторіях у момент оцінки їх робіт художньою радою під час художніх переглядів.
Студенти та студентки мають потребу вислухати критику своїх робіт та за необхідності захищати власні твори не тільки у спілкуванні з викладачами майстерень, а й під час обговорення робіт художньою радою в аудиторії під час художнього перегляду. Надання саме права присутності студентам, а не зобов’язання всіх студентів знаходитися в аудиторії під час проходження вченої ради пов’язано з тим, що необхідність повноцінної доповіді та захисту робіт є не в кожному випадку та не на всіх факультетах, і проведення таких заходів збільшить час перегляду у багато разів.
До прикладу: практика обов’язкової присутності та захисту робіт студент_ами/ками перед художньою радою або кафедрою вже існує під час перегляду на відділенні сценографії та під час оцінки проектів на факультеті архітектури.
Але у більшій частині випадків для розуміння твору достатньо декількох питань від викладач_ів/ок, та короткого спілкування зі студент_ом/кою.
Другою причиною надання саме права, а не зобов’язання студент_ам/кам, є значний та невизначений час очікування студентами проходження перегляду.
Зважаючи на дану необхідність Рада студентського самоврядування виносить дану пропозицію на обговорення та голосування Вченою радою.