EN RU

НЕРЕАЛІЗОВАНІ ПРОЄКТИ

14524630_1307380982619485_946378963361201546_o

Тіберій Сільваші(Київ) про проєкт «Малярство», про «Венеціанську бієнале» 2000 р. і проєкт в  PinchukArtCentre (Київ).

 

13344541_1010042112421274_5600837626125098314_nУ 2000 році, в ЦСМ, в Києві, ми робили проєкт «Малярство», (куратор Ежи Онух) спільно з польським художником Леоном Тарасевичем. Вже тоді були розмови про участь України в «Венеціанському Бієнале». Була ідея спільного польсько-українського проєкту і ми з Леоном навіть придумали свій проєкт. Потім спільні зусилля міністра культури Ступки, Онуха і Карася увінчалися успіхом і було прийнято рішення на вищому рівні про першу участь України в бієнале. Карась — комісар, Онух — куратор проєкту. Я взяв участь в конкурсі серед кількох художників. Конкурс виграв проєкт «Фонду Мазоха» (Дюрич-Подольчак), а потім почалися скандали з відстороненням куратора і комісара і врешті-решт до Венеції поїхав проєкт «Намет».

Не думаю, що це був кращий проєкт. Мої друзі, зарубіжні художники, які бачили проєкт у Венеції, хто з жалем, хто з глузуванням і зловтіхою дзвонили мені і коментували те, що вони бачили. Як сказав один з тих, хто дзвонив: «Краще б ви взагалі не приїжджали». Здається мені, що саме з цього волюнтаристського рішення почалися всі проблеми з нашою участю в бієнале і з того часу фатум переслідує конкурси на участь у Венеції.

У мене був проєкт — такий собі «омаж Венеції», де форма із золотої мозаїки проривається крізь стінку палаццо і нависає над Великим Каналом. Такий візуальний зв’язок між «Візантією Києва» і «Візантією Венеції». Через вісім років, я реалізував інтер’єрну версію цього проєкту, під назвою «Проста форма» (з іншими матеріалами та іншим за кольором) в галереї «Боттега».

Кілька років тому Бьорн Гендальф, коли прийшов до мене в майстерню, запропонував зробити проєкт для PinchukArtCentre. Проєкт просторовий. Я подумав, що ось випадок, нарешті можна реалізувати мою венеціанську ідею і запропонував адаптовані до нового простору ескізи. Бьорну ескізи дуже сподобалися. Як він сказав: «У нас такого ще не було». Але час минав, а згоди на реалізацію я так і не отримав. Через два роки я забрав ескізи і повернув їх в папку «Нереалізовані проєкти».

Тіберій Сільваші

 

 

 

МІТЄЦ надає майданчик для вільного висловлювання, але залишає за собою право не поділяти погляди героїв порталу.