20 жовтня о 18.00 в галереї «Масло» (Хмельницький) відкриття виставки PivnykyTime.
Прес-реліз до виставки:
«300 спартанців» у галереї MASLO (м. Хмельницький)
Галерея «MASLO» відкриває нову виставку «300 спартанців» київського паблік-арт художника PivnykyTime. Практика анонімного автора вперше представлена у галерейному просторі цілісним проектом, пішовши на такий незвичний для себе крок митець вносить екстер’єр в інтер’єр тим самим перетворюючи звичний білий куб галерейного простору в зону своїх інтересів .
Невеличкі загони партизанських півників, що бере свій початок з 2012 року почали з’являтися у найнеочікуваніших місцях публічного простору Києва, набули авторського осмислення у проекті «300 спартанців» у Хмельницькому.
В основі акції художника історична сага про битву при Фермопілах у 480 році до н.е., що й означила появу в популярній культурі образу трьохста героїчних спартанців.
«…отже 300 півників-спартанців вишикувалися трьома лавами аби захистити свої Фермопіли від чисельного і строкатого війська найманців. І попри те, що історія підказує нам результат поєдинку при Фермопілах, ми все ж не в змозі робити категоричних висновків щодо переможця у протистоянні на галявинці перед бляшаним парканом. Єдине, у чому необхідно бути впевненим, -« Переможцями стануть ті, хто знає чого він прагне і за що бореться», – говорить автор.
«300 спартанців» – це іронічна метафора, що орієнтована на визначальну реакцію глядача та не вичерпується авторською ідеєю. Промовляючи до глядача «голосом вулиць» – паразитарними візуальними формами паблік-арту, що подразнюють містян, примушують помічати і жваво реагувати на вже звичний, побутовий й символічний простір довкола.
В експозиції будуть представлені: інсталяція, фотографія та документальний відео-арт, що зображають сконструйовану художником історію міфологізованої Фермопільскої битви сьогодні крізь іронічний авторський образ бетонних півників.
Відкриття виставки
20.10 18:00
Виставка триватиме до
10.11
За адресою
м. Хмельницький вул. Староконстантинівське шосе 20/3
“Зовсім не той, хто пише картину чи ліпить скульптуру, створює графіті або ж втілює перформанс, – вкладає сенс у художній твір. Ця функція належить глядачу. Художник втілює ідею, глядач її трактує.
Головним принципом паблік-арту є демократичність цього виду мистецтва, пряма комунікація із непідготовленим до сприйняття мистецтва випадковим перехожим. Це партизанська інтервенція у простір міста. Художник йде до вулиці з метою зіткнутися один-на-один із реальністю глядача на його території. Це і є «голосом вулиць» – він промовляє паразитарними візуальними формами, подразнює містян, примушує помічати і реагувати на вже звичний простір навколо нас, не тільки побутовий, але й символічний та ідейний. Реакція глядача є визначальною для паблік-арту, не вичерпується авторською ідеєю та розширює поле трактувань художнього твору.
«…отже 300 півників-спартанців вишикувалися трьома лавами аби захистити свої Фермопіли від чисельного і строкатого війська. Військо противника є жадібними до свого кусня найманцями й розсипаються з поля зору глядача різнокольоровими крихтами. Міць та суворий характер, рішучість й організованість спартанців підкреслені єдинонаправленим ритмом фігур із сірого бетону. Вони знають за що борються. І попри те, що історія підказує нам результат поєдинку при Фермопілах, ми все ж не в змозі робити категоричних висновків щодо переможця у протистоянні на галявинці перед бляшаним парканом. Єдине, у чому необхідно бути впевненим, – переможцями стануть ті, хто знає чого він прагне і за що бореться», – говорить автор.
В основі акції художника – історична сага про битву при Фермопілах у 480 році до н.е., що й означила появу в популярній культурі образу 300 героїчних спартанців. Проте автор обирає за першоджерело не оригінальні тексти давньогрецького історика Геродота, а однойменний графічний роман Френка Міллера у стилі фентезі. Художник вилучає образ з історичної правдивості та віддає на інтелектуальну поталу глядачу. 300 спартанців – це іронічна метафора, що орієнтована на реакцію глядача. Австралійські аборигени вважали півня птахом, що сміється на світанку та кукуріче до пробудження. 300 спартанців є втіленням героїчного образу відчуйдухів, що полягли за ідею власної державності.
То що породжує поєднання цих образів у просторі міста?”