In Formal

27797756_1599814593444020_9190261077925872392_o

Сьогодні, 15 лютого о 19.00 в галереї «Дукат» (Київ) відкривається виставка, присвячена неофіційному мистецтву 1960-х –1980-х рр. Експозицію можна подивитися до 18 травня.

Текст організаторів:

Виставка [In]formal присвячена неофіційному мистецтву 1960-х –1980-х рр. В експозиції — живопис, графіка та скульптура українських художників, яким дорікали за «формалізм» і чия творчість розвивалася в умовах мистецького підпілля. Особливу увагу приділено абстракції, що була яскравим прикладом антирадянського мистецтва.

Про тогочасне захоплення абстрактними формами зазначав мистецтвознавець Б. Лобановський: «Це не було ні продовженням українського авангарду 1910-1920-х років, ні потягом долучитися до популярних течій європейського та американського мистецтва, хоча повністю не можна викреслити ні того, ні іншого джерела натхнення. Інтерес до художньої форми зумовлений ворожим ставленням до неї теоретиків соціалістичного реалізму, починаючи з 1930-х років». І якщо за часів відлиги художники відкрито працювали в сфері нефігуративу, і їх твори були присутні на українських виставках, то вже з другої половини 1960-х рр. абстракція не мала шансів на відкрите експонування, більш того «безпредметники» зазнавали утисків зі сторони влади.

Експозицію виставки [In]formal умовно поділено на чотири блоки, що презентують київський, львівський, одеський та ужгородський нонконформізм 1960-х–1980-х рр.
Київське неофіційне мистецтво представлено творами В. Барського, О. Дубовика, К.-В. Ігнатова, О. Косткевича, Е. Коткова, В. Кузьменка, В. Ламаха, Я. Левича, А. Лимарєва, І. Марчука, Б. Плаксія, Л. Призанта, А. Сумара, Ф. Тетянича, М. Трегуба, Ф. Юр’єва. Абстракції Л. Дульфана, О. Волошинова, О. Соколова, В. Хруща демонструють одеський нонконформізм, а неофіційне мистецтво Львову та Ужгороду презентують твори П. Бедзіра, Г. Жегульської, К. Звіринського, Є. Кремницької, Л. Левицького, Г. Левицької, Т. Левківа, П. Марковича, Ф. Семана, Р. Сельського.

бачите помилку, пишіть сюди