ГРАФІКА ФОТОГРАФІЇ

32658078_1665278200234333_8433443958171893760_o

Сьогодні, 18 травня о 19.00 в просторі «Едукаторіум» (Київ) відубдеться презентація проекту Катерини Свіргуненко (Київ)

Текст організаторів: 

Ім’я Катерини Свіргуненко значуще у просторі української графіки.
Та насамперед вона — митець зі своїм поглядом на світ, творчій процес, мистецтво, має власний художній інструментарій, а також суто індивідуальний метод роботи. Тому природно, нас власне і зацікавив її інструментарій — у даному випадку це фотографія художника. І не випадково — фотографія часто стартовий або кінцевий аспект багатьох її робіт.
Оскільки мова йде не про професійну фотографію, а фотографію художника, то її свобода від рутини професії, від кліше професійних же методів, від несвіжих тем комерційного шару професійної фотографії. Художниці навіть притаманна розкіш нехтуванням вимогами професійної якості зображення чи скоріше свідомій відмові від неї у деяких серіях. Когось ці свободи з дезорієнтують. У випадку Катерини Свіргуненко ця потенційно хаотична ситуація дає виразний результат, у досить не широко тематичному, на перший погляд фотопідбірці, бо тематика та візуальна спрямованість бачення Катерини Свіргуненко не підлягає класичній класифікації. Це фотографія художника, яка виконує конкретну роль та завдання. І тому ця суто індивідуальна особливість пояснює специфічний вигляд її знімків. Примхливе і водночас відверте різноманіття тематичних інтересів, суб’єктом зйомки, та найголовніше — тонке бачення і точна передача об’єкту кожної фотографії.
Невимушений підхід до предмету зображення у той самий час абсолютна точність у виборі композиції отриманого кадру вказує на присутність непередбаченого, неочевидного але артикульованого фотобачення. Характерний погляд у виборі предмету зображення чи його повня відсутність — природна її фотозображенням. Фотографії у даному випадку це її нотатки, візуальні ескізи, а також моментальний засіб запису випадкових чи ні станів, ефектів контексту її художньої зацікавленості, які можуть знадобитися у подальшій роботі.
Погляд Катерини Свіргуненко можна було б назвати іронічним, якщо не саркастичним, якби не поетична лаконічна колористика, майже наївна неприхована відвертість знахідки та відкриття. Це робить її фотографії чимось більшим, ніж звичайними знімками. Роздивляючись її фото розумієш, що тобі дозволили заглянути у приватну лабораторію, де відбувається магія. Тому що мистецтво — це магія, а художник — маг.

бачите помилку, пишіть сюди