ДИНАМОКОЛІР

21199798_879113388913402_2935585845446449850_o

Сьогодні, 15 вересня на «Форумі Видавців» у Львові у Львівській національній галереї мистецтв відбудеться презентація книги Віти Сусак «Олекса Грищенко. Динамоколір» .

Текст організаторів:

Учасники і учасниці зустрічі:
— Віта Сусак, авторка монографії, мистецтвознавиця;
— Мішель Льєвр Маркович й Марина Литвинчук, фундатори видання;
— Богдан Завітій, редактор;
— Олег Грищенко, дизайнер;
Модераторка — Лідія Лихач, директорка видавництва РОДОВІД.

Олекса Грищенко (Alexis Gritchenko, Алексей Грищенко, 1883-1977) – живописець, художній критик, чия творчість найтісніше пов’язана з Україною, Росією і Францією. В 1910-і рр. він розробив власний мистецький напрямок – Динамоколір / Цветодинамос, базований на поєднанні принципів кубізму і формальної мови ікони.

Коли в пореволюційній Москві відкрили Музей живописної культури (1919-1929), в ньому «динамоколір» Грищенка експонувався поруч з «примітивізмом» О. Шевченка, «експресіонізмом» Кандинського і «супрематизмом» Малевича. Чому динамоколір забули? Забутий – неважливий? А хто пам’ятав Малевича, Бойчука, Богомазова у 1950-70-і? Чому сучасники оцінювали динамоколір як самостійне явище в авангарді? Як далі розвинулася творчість Грищенка, коли він залишив Москву у 1919, провів два роки в Константинополі, помандрував до Греції, дістався до Парижа і осів у Франції? Яке його місце серед представників Паризької школи? Яке значення цього майстра для українського мистецтва ХХ ст.?

Відповіді на ці та інші запитання шукає авторка Віта Сусак.

Місце презентації: Львівська національна галерея мистецтв (вул. Стефаника, 3; другий поверх)

Більше про видання: http://rodovid.net/product/213/oleksa-grishhenko-dinamokolir/

бачите помилку, пишіть сюди