Меню

«Анатомія симулякру» в рамках щорічної платформи «Новітні спрямування»

Сьогодні, 9 жовтня

Текст організаторів:

Стартує прийом заявок для участі теоретиків та художників у проекті «Анатомія симулякру» в рамках щорічної платформи «Новітні спрямування».
Мета проекту: створити умови для міждисциплінарної взаємодії та дослідження сучасного мистецтва.
Тема: «Візуальна культура в контексті феномена гіперреальності».

Організатори:
Інститут проблем сучасного мистецтва НАМ України
ABRAMOVYCH.ART
ArtHuss
BROVDI.ART
Zenko Foundation

Керівник проекту: Ігор Абрамович;
куратори: Андрій Сидоренко, Олександра Халепа, Ірина Яцик.

«Анатомія симулякру»

Науково-технологічний та соціальний прогрес супроводжують мільйони книг, текстів та формул. Цей архів інформації впорядкований на зразок генетичних кодів, в яких зазначається спосіб організації та взаємодії різних органів та клітин живого організму. Але еволюція техногенного світу відбувається набагато швидше, ніж еволюція життя на Землі, відповідно, окрім нових приладів та ноу-хау, накопичуються мільйони тонн технологічного сміття, гігабайти спростованих теорій, легенд та міфів. Те, що ми сьогодні вважаємо найновішим досягненням та актуальним знанням, завтра може стати безнадійно застарілим та вторинним — так і народжуються симулякри. Проте ми дізнаємось про них не одразу, а лише тоді, коли щось нове, більш достовірне, спростовує їх як істину. Цей процес відбувається споконвіку, отже, є всі підстави вважати, що людство давно існує серед симуляції, тобто серед знань та вірувань, які будуть спростовані або видозмінені в майбутньому.
Термін «симулякр» можна знайти ще у Марсіліо Фічіно, ренесансного філософа, який переклав Платона латиною. Та справжнє відродження термін отримав у ХХ столітті у філософії французьких постструктуралістів. У розумінні Жана Бодріяра симулякр — це не просто імітація, яка копіює або спотворює істину, а імітація, переконливіша за істину.
У цій параноїдальній інтерпретації прихована недовіра до мас-медіа, які, конкуруючи за популярність, стають інструментом виробництва видовищних новин та фейкових сенсацій. Таким чином, глибока аналітика особистих та історичних змін поступаються споживацькому мисленню та гіперреальності — ілюзорному світу, в якому непомітно втрачається сенс усвідомленого існування.
В оптиці Бодріяра реальність охоплена симулякрами — але це не аргумент на користь ідеалізації минулих епох, навпаки, радше нагадування, що фундаментальне осмислення симуляції відбувається саме сьогодні.

Реалізація проекту передбачає:

1. Оголошення конкурсу теоретичних робіт в галузі візуальної культури.
2. Прийом заявок (open call) для участі мистецьких творів у проекті.
3. Презентація експозиції мистецьких творів проекту в ІПСМ НАМУ (листопад 2018).
4. Оголошення та нагородження фіналістів конкурсу теоретичних робіт у галузі візуальної культури (січень 2019).
5. Друк каталогу проекту із візуальною та теоретичною програмою проекту.

Теоретична програма

Заявки для участі (які містять раніше неопубліковану теоретичну роботу від 10 до 20 тисяч знаків та CV автора) у конкурсі теоретичних робіт в галузі візуальної культури приймаються в електронному вигляді на пошту ipsmtheory@gmail.com до 5 грудня.
За результатами конкурсу буде оголошено шорт-ліст учасників, а також відбудеться нагородження трьох фіналістів, які отримають грошові премії та подарунки, головний приз конкурсу 15000 гривень. Теоретичні роботи, які увійдуть до шорт-лісту конкурсу, будуть надруковані у каталозі проекту.

Члени журі: Вікторія Бурлака, Сергій Васильєв, Гліб Вишеславський, Оксана Гаврош, Ірина Городецька, Олег Сидор, Галина Скляренко.

Візуальна програма

У візуальній програмі братимуть участь художники, запрошені та обрані за результатами open call кураторами проекту. Заявки для участі у експозиції мистецьких творів (які містять зображення, опис, концепцію мистецького твору та CV автора) приймаються в електронному вигляді на пошту ipsmproject@gmail.com до 10 листопада.

Modern Art Research Institute of the National Academy of Arts of Ukraine

Євгенія Коновальця, 18Д

бачите помилку, пишіть сюди
Поділитися сторінкою